Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Peavey 6505


Sortulv

Anbefalte innlegg

Nå som jeg omsider har fått Peavey 6505 i hus, begynner jeg å bli ordentlig ivrig etter å få skaffet et dugandes kabinett så raskt som mulig, så jeg kan begynne å benytte meg av denne fete forsterkeren.

Etter å ha lagt ut en pen sum penger for oven nevnte forsterker-topp, står det for øyeblikket ikke nevneferdig fett til med min finansielle stilling, men jeg kan alltids strekke meg opp til 3000 NOK for et kabinett av høyest mulig kvalitet for disse pengene, enten det dreier seg om ny- eller bruktpris. :)

Sett utifra at jeg faktisk for det meste skal ha forsterkeren stående på rommet mitt (etterhvert skal den nok også anvendes i bandsammenhenger), kunne kanskje et 2x12-kabinett vært mest ideelt størrelsesmessig, men jeg vurderer sterkt bl.a. Marshall 1960-modellene med Vintage 30-elementer, som jeg har hørt skal passe utmerket til 6505, og i denne sammenhengen dreier det seg altså om 4x12.

I tillegg til allerede nevnte Marshall-kabinetter, har min tidligere gitarlærer kunnet anbefale Framus FR212 CB, hvis nypris stengt tatt er temmelig fristende.

Har også så vidt det er blitt anbefalt Orange 212-kabinetter med åpen bakside, så om noen av dere kunnskapsrike forumister har sanket erfaringer om noen av disse kabinettene, er jeg takknemlig for alle svar!

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stakkars deg som ikke har kabinett fra før. Må være ganske kjedelig å sitte å se på denne toppen uten

å få rocke. Tok meg ca 2 dager fra jeg fikk JSX'en før jeg fikk noen til å kjøre et kabinett hjem til meg.

Forferdelige dager :)

Haha! Takk for omtanken. :D

Må innrømme det kjennes litt kjipt, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1960 med V30 til 3000kr skal du lete en del etter. Men vanlig 1960Lead kan du vel få til den prisen.

Takk for svar!

Du har nok rett i at jeg skal slite en god del for å finne et 1960-kabinett med v-30 i Norge, om jeg da lykkes i det hele tatt. Men i England har jeg rett som det er kommet over disse kabinettene til rundt £375. Mindre, t.o.m. ;)

Jeg er åpen for flere innspill, og husk å komme på banen om dere har erfaringer med noen av de andre kabinettene jeg nevnte. :)

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at merke skal være så viktig. Om du er ute etter kvalitet for pengene, bør du vurdere det som ErlendB skrev.

Merker har som regel litt med hvordan kabinettet blir bygd. Hvis du setter v30 speakers i en kasse du lager av sagsponplater uti garasjen, så får det en annen lyd enn hvis du handler et fabrikkbygd kabinett.

Ofte går pris og kvalitet hånd i hånd.

Mange ganger vil prisen si noe om hvordan den er bygd. På levetid, hvor godt den tar støyter, bli flytta på.. ja alt av normal slitasjeskader.

Endret av viz0id
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at merke skal være så viktig. Om du er ute etter kvalitet for pengene, bør du vurdere det som ErlendB skrev.

Den er absolutt lagt til lista over kabinetter som skal vurderes, med tanke på prisen og diverse god omtale jeg har hørt.

Jeg tror ikke du fulgte med i går. Skal du ha Orange, er det LUKKET du vil ha. :)

Var visst litt distre, ja. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Du har nok rett i at jeg skal slite en god del for å finne et 1960-kabinett med v-30 i Norge, om jeg da lykkes i det hele tatt. Men i England har jeg rett som det er kommet over disse kabinettene til rundt £375. Mindre, t.o.m. ;)

Jeg er åpen for flere innspill, og husk å komme på banen om dere har erfaringer med noen av de andre kabinettene jeg nevnte. :)

Du må ikke glemme at frakten koster ganske mye for et 4x12 kabinett fra England, pluss 25% moms og tollgebyr :)

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke glemme at frakten koster ganske mye for et 4x12 kabinett fra England, pluss 25% moms og tollgebyr :)

Akkurat den annonsen jeg linket til hadde faktisk "Buy it Now" på 375 pund. Med andre ord kan den kjøpes direkte til den prisen, uten noen budrunder. Frakt blir ikek noe problem, da jeg for tiden er bosatt i England. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat den annonsen jeg linket til hadde faktisk "Buy it Now" på 375 pund. Med andre ord kan den kjøpes direkte til den prisen, uten noen budrunder. Frakt blir ikek noe problem, da jeg for tiden er bosatt i England. ^_^

Da så, fikk ikke med meg at du bodde i England for tiden.

Det ser i alle fall fett ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt både Framus 2x12" og Marshall 1960AV. Jeg hadde uten tvil valgt Framus kabinettet for bandøvinger og hjemmebruk(jeg forstår det som at det skal fraktes?). Framuskabinettet veier ca halvparten og er mye mindre enn et 1960AV kabinett.

Brukt gikk forresten framus kabinettet for 2500kr, og marshall til 4000kr. Så da har du noen prisreferanser å forholde deg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.