Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ny rocke-amp


extol

Anbefalte innlegg

GASer fælt på ny rocke-amp for tia. Forelpig er det vel en Bogner Shiva som står øverst på ønskelista, men tenkte å høre med folket her, da det vel er en del som spiller rock her :unsure:

Som sagt tror jeg at Shivaen passer meg ganske bra, men det er jo vanskelig å vite uten å få testet (kristiansand har ikke allverdens av high-end utstyr i musikkforretningene sine). Spiller nå på en Rivera M100, som jeg egentlig er veldig fornøyd med lyden i. Den er tung som et vondt år, men jeg bytter den ikke ut dersom det ikke dukker opp et veldig bra tilbud.

Men hva anbefaler folket av amper. Har en 65 amps SoHo som kan ta seg av cleans, men det er absolutt en fordel om amp nr 2 også har bra clean sånn at jeg slipper å drasse med begge hver gang jeg skal spille.

Vrengen bør være mer britisk enn amerikansk. Liker stort sett best amper med El34. Må være en del vreng å hente sammen med OD pedal og fin tight bunn, men trenger en amp som klarer hard rock - ikke metall.

Andre amper jeg har sett på:

Rivera Venus 6

Rivera Fandango

Bogner XTS

Koch

Fuchs ODS

Carr slant 6V

Setter pris på alle innspill

Noen av Dr.Z ampene som har nok gain på lager f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GASer fælt på ny rocke-amp for tia.

Vrengen bør være mer britisk enn amerikansk. Liker stort sett best amper med El34. Må være en del vreng å hente sammen med OD pedal og fin tight bunn, men trenger en amp som klarer hard rock - ikke metall.

Du kunne jo like godt skrevet Marshall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker marshall type vreng ja, men har enda tilgode å høre en marshall med clean kanal som jeg liker spesielt godt. Har hatt jcm800, men da funker riveraen bedre for meg... Det er det som frister med Shivaen. Deilige cleans, bra reverb og skikkelig marshallish el-34 vreng. Det jeg lurer på er om det finnes gode alternativer til Shiva. Også amper med andre rør-typer som er verdt å sjekke ut i rockegata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker marshall type vreng ja, men har enda tilgode å høre en marshall med clean kanal som jeg liker spesielt godt. Har hatt jcm800, men da funker riveraen bedre for meg... Det er det som frister med Shivaen. Deilige cleans, bra reverb og skikkelig marshallish el-34 vreng. Det jeg lurer på er om det finnes gode alternativer til Shiva. Også amper med andre rør-typer som er verdt å sjekke ut i rockegata.

Jeg hadde en JVM410H, og den hadde den beste marshall clean jeg har hørt før. Anbefaler deg å teste ut denne, så vet du om det er mulig å få en god clean for deg på Marshall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beskriver en Diamond Phantom her ;)

Ja, har sett annonsen for den nederst på sia, men den ser såpass high-gain ut at jeg ikke har sjekket ut så veldig.

Hva ligger den veiledende på hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har sett annonsen for den nederst på sia, men den ser såpass high-gain ut at jeg ikke har sjekket ut så veldig.

Hva ligger den veiledende på hos deg?

Phantom er av flere beskrevet som den ultimate JCM800 type forsterker, men hvor du ikke trenger en TS eller annet for å tighte opp eller pushe ekstra om du ønsker det. Og den har også en clean-kanal som i USA nesten har oppnådd legende status i high-gain markedet. Dette er håndbygde i USA forsterkere - så noen billigamper er det ikke. En Phantom ligger på 19.900,- Litt mere info her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CAE PT-100. Feteste cleans og EL34 vreng. Eller du kan kjøpe OD100 kopiene til Trond....... whops.... :lol:

Blir nok litt i dyreste laget for meg. Ca 20 000 som er absolutt grense, men det gjør absolutt ikke noe om den er billigere og helst brukt B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får sette deg i ringen mot de som påstår Diamond er Bogner kopier :lol:

De som har sett inni en Phantom og en OD100 vet hva jeg prater om. Vet ikke hvor tidlig du var involvert med Diamond så jeg vet ikke hvor mye du har hørt om det. Uansett ampene er vel verd vurderling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.