Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva syns dere om denne?


bissa

Anbefalte innlegg

Jeg tviler på at så mange her vet noe om da dette er et merke de fleste her styrer unna (uten at jeg skal si det sikkert. Richwood er et typisk billig-gitar-merke og den gitaren du linka til var relativ spesiel. Ikke noe jeg ville brukt penger på. Til den prisen er nok en Fender CD-60 et sikrere og bedre valg. Denne har elektronikk og kan kobles til forsterker. Merker som Takamine, Cort og Yamaha er også merker hun også kan sjekke ut til den prisen (på bruktmarkedet vel og merke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en veldig kort kikk, før det ikke var mulig å se mer, ser dette ut som en ganske spesiell gitar, en "Django Reinhart"- stil jazzgitar, hvis jeg husker rett i utseende. Jeg ville ikke kjøpt denne som en "universal" nybegynnergitar som skal brukes til "alt"..

Skal man spille sigøynerjazz, kanskje et smart kjøp, uten at jeg kjenner merket. Litt kul var den jo, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snarlik denne. :)

http://www.gypsyguitars.com/instrument-closeup.php?id=1389

Forskjellen er rundt US$30k i pris. Kan jo være en helt grei gitar, hvem vet?

Kan legge til at de med smalt, ovalt lydhull er tiltenkt melodi/solospill, mens de med enormt lydhull er regnet som kompgitarer. De ser da slik ut: http://www.gypsyguitars.com/images/instruments/1194.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan nok ikke kobles til en høyttaler med godt resultat, men sett en forsterker mellom, så blir det straks litt mer liv i sakene.

Jeg har ikke prøvd denne gitaren, men den ser jo flott ut. La meg antyde at man kanskje kan få en bedre gitar hvis man velger en med litt mindre dekor i den prisklassen, men utseende betyr jo en del, så hvorfor ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke Fender er noe bra i det hele tatt på akustiske gitarer.

Ville sjøl heller valgt Yamaha eller Cort.

Til og med Ibanez istedet for Fender..

Dette kommer selvfølgelig ann på bruksområde, men er av den oopfatning at 1 gitaren bør være såpass bra at en har lyst til å spille..

Selvfølgelig har utseende en del å si også.. kanskje enda mere for jenter.. ??

Morgan er et billig alternativ, men det ville jeg også styrt unna..

Det finnes bra unntak i billigseriene dems også, men da må du ha en gitarkyndig for å finne de..

Prøvd utrolig mange ræva Morgan.. (også en god del bra, men da i en heeelt annen prisklasse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller aldri fått noe ut av billige Fender kasser, men ser Morten Larsen har drevet og anbefalt en av de billige modellene. Husker selvsagt ikke navnet, men send han en PM, så hoster han opp et svar. Han har skrevet en del poster om rimelige kassegitarer det kan lønne seg å søke opp. Han har nok spilt på mange flere kasser enn de fleste på forumet, og har et større utvalg å velge blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.