Web Analytics
Jump to content

raskt redigering av sommershowet

tHeMuTh|n
 Share

Recommended Posts

Her følger et kort innblikk av det ene showet jeg har gjort lyd på i sommer. Brukte 4 kameraer...lyden er hentet fra det kameraet som sto i front. SKal egentlig ikke bruke det, fordi det overstyrer, men jeg har ikke hatt tid til å legge inn den andre mix'en fra MD ennå.

Dessuten er redigeringen gjort VELDIG fort. Skal sette meg net etterhvert og gjøre det ordentlig.

:)

http://www.bandrommet.net/bilder/pop_og_pastell.wmv

Den funker som bare det, jeg har den i bakgrunnen her nå. Lyden var, som jeg for så vidt var forberedt på etter det du skrev, ikke akkurat på topp. Forresten, fin roping om at kameramannen ikke måtte filme stolpen på begynnelsen der ;) Går ut ifra at lydkvaliteten på MDen er en del bedre?

jpepp..det er bedre....dvs... det vrenger ikke. Men der er ikke balansen like riktig liksom. Siden det er et lite rom, og jeg har tappet mikseren.

Så hadde ikke det kameraet overstyrt lyden, hadde jeg brukt det. Men sånn er livet :)

Er bare at det vrenger som er 'problemet' ja. Ellers er som vanlig det du driver med gjennomført bra! Jeg klarer jo å finne mer stemningsfulle og sterkere låter enn Famesaken, men det er jo ikke det som er poenget med et show som det her...

Har hørt det av andre. Har du kanskje media player 8? Mulig man må ha nyeste codecs aktså :)

Og thomas, hehe, takker...joda låt fett det. Fikk 6 i avisa og kommentarer på vanvittig bra lyd :) selv om det ikke høres slik ut der.

Det som er kjipt er at når jeg legger på MD lyden så blir det liksom ikke så fett...ikke noe helhet av det. desverre. Mulig jeg prøver å mikse MD sammen med dette opptaket. Noenganger kan det låte fett med overstyrte ting i bakgrunnen.

Skjønner at dette er et utkast og det ferdige produktet blir nok langt fra dette.

uansett; Syns kamerabyttingen ble utrolig slitsom. Syns fokus skulle vært mye mer på kameraet foran scenen, og de andre vinklene skulle fungert mer sekundært liksom.

Syns også de andre kameraene unntatt det i front er zoomet for langt inn. Blir litt små klaustrofobisk liksom ;-) Litt for tett innpå, og gir lite følelse av rom.

Men men..smaken er jo forskjellig, men her fikk du min mening ;-)

grunnen til dette er at det kamera foran scenen er så ustabilt at jeg MÅ gjøre det....

Uff, dette minner meg på mange lange netter og dager med (kanskje) bortkasta arbeid.

Klippinga satt jo ikke akkurat som et skudd :mrgreen:

Men du har jo ikke jobba noe med det, som du sier.

Synd at jeg ikke fikk meg tid til å se på showet...