Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger hjelp til salg av min gitar. Pris osv


Snodre

Anbefalte innlegg

Her må det vel være snakk om et halsbrudd. Hvis halsen hadde vært limt fra fabrikk hadde nok skjøten vært mye nærmere vinkelen, for hvis ikke ville det vært veldig merkelig å lage et hode med vinkel for så å skjøte det på resten av halsen. Noen skarpere bilder hadde sikkert og vært bedre.

Riktig, dette er ingen skjøt, men et brudd, og det er gjort en dårlig jobb med finishen etter liminga også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Riktig, dette er ingen skjøt, men et brudd, og det er gjort en dårlig jobb med finishen etter liminga også...

OK, med brudd mener du da at hele greia har brukket tvers av og prøvd å bli reparert igjen eller bare at den har fått seg en smell?

Hvordan skal jeg beskrive dette i en eventuell salgsannonse?

Endret av Snodre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at det er tjekkisk gitar.. Når du nevner heritage, så er det kun finishen det er snakk om. Hvis du tar en kikk på min LP, så ser du heritage fargen=)

Jeg selger min for 5500kr, men så er den egentlig helt ripefri, har ikke hatt noen halsbrudd eller noe. Mint condition kalles det vel. Når det gjelder det med halsbrudd, så skjer det mer sjeldent med disse modellene fra Tsjekkia, basert på hva som ble skrevet på min salgsannonse.

Så syns jeg det var litt rart at gitaren har hatt et halsbrudd, og du kjøpte den ny?

Ok, ser jo at stemmeskruene mine er av den samme type som dine, vet ikke om dette kan være en indikasjon.(?)

Men finnes det noe sted jeg kan gi fra meg det nummeret bakpå gitaren så kan de gi meg ytterlige informasjon om produksjon osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte kun www.guitardaterproject.org, men det er ikke alltid det er 100% riktig.

Forresten, det kan jo være en mulighet å dra tilbake til butikken du kjøpte den i.

Det er heller ikke vanlig å selge en gitar med halsbrudd fra en butikk.

Kjøpte du virkelig en gitar med halsbrudd for 6000kr i butikken?

Endret av RalphDarwin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, med brudd mener du da at hele greia har brukket tvers av og prøvd å bli reparert igjen eller bare at den har fått seg en smell?

Hvordan skal jeg beskrive dette i en eventuell salgsannonse?

Ser dypt ut, så ja. Mest trolig vært et ganske hard core brudd der. Vanlig problem med Gibson-type gitarer nettopp på grunn av vinkelen på halsen. Eks. lp_neck002.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte kun www.guitardaterproject.org, men det er ikke alltid det er 100% riktig.

Forresten, det kan jo være en mulighet å dra tilbake til butikken du kjøpte den i.

Det er heller ikke vanlig å selge en gitar med halsbrudd fra en butikk.

Kjøpte du virkelig en gitar med halsbrudd for 6000kr i butikken?

Stemmer det, men kan ikke konkludere med at det er halsbrudd ennå forhåpentligvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er det jo slik at i følge reglene her på forumet, så skal man ha en prisantydning når man selger noe.. Litt feil å starte budrunde da?

Men det er litt dumt å gå ut fra at det er en Tjekkisk gitar, når det ikke er noe spesielt som indikerer det. For meg ser det ut som en av mange tusen Standardmodeller som går til rundt 3500kr på finn.no dersom de er i god stand.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke at dette lå i kjøp og salg, og har ikke oppfattet dette som en salgstråd. Flytter den, da den ikke følger reglene for kjøp og salg. Uansett bør vel trådstarter starte en ny tråd til selve salget.

ok, dette er ikke noe salgstråd. men var litt usikker på hvor den hørte hjemme hen ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, med brudd mener du da at hele greia har brukket tvers av og prøvd å bli reparert igjen eller bare at den har fått seg en smell?

Hvordan skal jeg beskrive dette i en eventuell salgsannonse?

tvers av, men med et par fliser hengende - akkurat som et åpent armbrudd med kun noen kjøttslintrer som henger igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, med brudd mener du da at hele greia har brukket tvers av og prøvd å bli reparert igjen eller bare at den har fått seg en smell?

Hvordan skal jeg beskrive dette i en eventuell salgsannonse?

glemte å si: liminga kan være grei nok, og da har det ingen betydning. Det betyr at halsen er like god som ny, eller kanskje bedre fordi treverket kan ha hatt en skjult "skade" som produenten ikke har "oppdaget". Hvis stemmingen er stabil og generelt bruk av gitaren er god, så er den god som gull. Det eneste problemet er at kjøperne vil reagere. Mitt råd er derfor:

1. Puss ned baksiden av halsen (hele halsen) med 600 slipepapir. Kjøp lakk som er identisk, eller nesten identisk med det som er brukt (nevn til forhandleren at den er "halvblank", og at du vil ha lakk som er egnet for eikeparkett, gymsal, eller andre gulv), lakk over et part strøk, følg bruksanvisningen på lakkboksen, og du kan selge den "som ny". NB: du trenger kun minste kvantum av lakk som forhandleren tilbyr. Press på for å få det i en halvlitersboks, hvis ikke ender du opp med 3 liter, noe som er unødvendig, med mindre du har flere gitarer å pusse opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet det er ikke treverkets naturlige farge den halsen har.. Pusser du ned kan jeg love en ganske dramatisk fargeforskjell. Dessuten vil skillet mellom ny og gammel lakk vises godt. Heft på en del polylakk er heller ikke garantert, med mindre den slipes ned godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet det er ikke treverkets naturlige farge den halsen har.. Pusser du ned kan jeg love en ganske dramatisk fargeforskjell. Dessuten vil skillet mellom ny og gammel lakk vises godt. Heft på en del polylakk er heller ikke garantert, med mindre den slipes ned godt.

neida :) det jeg mener er at man skal slipep halsen matt, ikke slipe av lakken. På bildene, derimot, ser det ut til at halsen er lakket en gang til etter at den er knekt. Poenget mitt er at man kan få vekk den stygge skjøten ved å finpusse litt på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.