Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger hjelp til salg av min gitar. Pris osv


Snodre

Anbefalte innlegg

Hei allesammen.

Jeg skal nå selge min brukte gitar. Hovedrunnen til denne tråden er at jeg trenger hjelp til å finne en pris jeg kan selge gitaren for.

Info:

Kjøpt for ca. 6 år siden. Har til tider blitt spilt mye på men på sikt kan ikke si at dette er en veldig mye brukt gitar. Ble kjøpt for rundt 6000,-, husker ikke nøyaktig pris. Følger med bandulær og bag.

Saken er aat jeg ikke vet hvilken Epiphone Les Paul modell dette er. Så om noen kunne se igjennom bildene å fortelle meg dette samt gi meg forslag til en pris jeg kan få solg denne for.

Kommentar til bildene:

Nummeret bakpå på toppen der: 830819825

Falt av en liten bit nederst på gitaren som man ser på et par av bildene

Sprekker øverst bak på halsen, har altid vært sånn. Selv om det ikke ser bra ut er dette ingen minus rent funksjonsmessig.

Håper på hjelp til salg av denne gitaren i form av info om modell, hva jeg kan håpe å få for den, hvor beste stedet er å selge den osv.

-Sondre-

post-7970-126917419228_thumb.jpg

post-7970-126917420646_thumb.jpg

post-7970-126917421715_thumb.jpg

post-7970-126917423282_thumb.jpg

post-7970-126917424503_thumb.jpg

post-7970-126917426254_thumb.jpg

post-7970-126917427637_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette er hva GuitarDaterProject.org sier.

Guitar Info

Your guitar was made in

Korea

August c.1983

Production Number: 19825

Men du nevnte jo at gitaren ble kjøpt for ca 6 år siden, da kan det nok ikke stemme helt, det GDP sier. De aller fleste Epiphonene kosta vel rundt 6000kr for 6 år siden, gjorde de ikke? Det er jo også mulig at gitaren ble lagd da, men ikke solgt før mange år senere. Nei, jeg er ikke sikker.

Veier gitaren ganske mye? (Spør, kun for å sammenligne med min tsjekkiske Epiphone)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Les Paul Standard, sikkert en Korea modell eller en Japaner hvis den er en del eldre en du tror.. Alle Epiphone modeller jeg har sett produsert de siste 6 årene har hatt en bokstav i serienummeret som forteller produksjonsland/fabrikk. I det hele tatt et merkelig serienummer. Det følger ikke noen logikk eller standard med mindre gitaren er betydelig eldre enn det du husker. Sikker på at du ikke kjøpte den brukt kanskje?

Ny-pris på den modellen i dag er ca 4-4500,- på butikk. Det du kaller en sprekk bak på halsen, kan umulig være noe annet enn et reparert halsbrudd.. Gitaren kan du jo forsøke å selge her, eller på finn.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Les Paul Standard, sikkert en Korea modell eller en Japaner hvis den er en del eldre en du tror.. Alle Epiphone modeller jeg har sett produsert de siste 6 årene har hatt en bokstav i serienummeret som forteller produksjonsland/fabrikk. I det hele tatt et merkelig serienummer. Det følger ikke noen logikk eller standard med mindre gitaren er betydelig eldre enn det du husker. Sikker på at du ikke kjøpte den brukt kanskje?

Ny-pris på den modellen i dag er ca 4-4500,- på butikk. Det du kaller en sprekk bak på halsen, kan umulig være noe annet enn et reparert halsbrudd.. Gitaren kan du jo forsøke å selge her, eller på finn.no

Lytter til hva du sier. Når jeg ser etter litt nøyere kan det første sifferet være en B istedet for 8, er litt utydligere enn de andre 8erne. Jeg kjøpte denne nye, for alt jeg vet, i butikk. Men du utifra det du ser har denne halsen hatte ett brudd og blitt fikset etterpå igjen.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lytter til hva du sier. Når jeg ser etter litt nøyere kan det første sifferet være en B istedet for 8, er litt utydligere enn de andre 8erne. Jeg kjøpte denne nye, for alt jeg vet, i butikk. Men du utifra det du ser har denne halsen hatte ett brudd og blitt fikset etterpå igjen.?

Det ser virkelig sånn ut ;o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, burde kanskje ha sagt dette i første post, men mener å huske at det ikke er standard, men "heritage" eller noe i den duren.

Heritage sunburst - det er finnishen/lakken som heter det. Selv om din nå egentlig har en annen finnish da. Heritage som modell har jeg ikke hørt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lytter til hva du sier. Når jeg ser etter litt nøyere kan det første sifferet være en B istedet for 8, er litt utydligere enn de andre 8erne. Jeg kjøpte denne nye, for alt jeg vet, i butikk. Men du utifra det du ser har denne halsen hatte ett brudd og blitt fikset etterpå igjen.?

Hvis det er en B kan det være en Tsjekkoslovakisk bygget gitar. De er ofte regnet som bedre instrumenter enn de nyere asiatiske.

Det er ikke til å komme unna at det ser ut som gitaren har hatt et halsbrudd ja. Det er akkurat slik det blir seende ut etter liming, men det kan også være at halsen er skjøtet på dette punktet (på fabrikken) og lakken rundt skjøten har sprukket opp. Det kan nesten se slik ut når jeg kikker litt nøyere på bildet. Men bildet er ikke så ekstremt bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar forresten!

Noen som danner seg en kjapp sum i hodet det mulig å selge denne for?

Du sier ikke så mye om hvordan gitaren er å spille på, tilstand på bånd osv men hvis det er en koreaner kan du regne med noe i området 2-3 tusen. Er det en øst-europeer 3-5 tusen avhengig av tilstand og at du finner en kjøper som vet hva han kjøper og hvorfor det koster..

Hvis du oppgir hvor du bor, er det ofte muligheter for å komme i kontakt med folk som kan gjøre en rask bedømming av og/eller finne ut mer om gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en B kan det være en Tsjekkoslovakisk bygget gitar. De er ofte regnet som bedre instrumenter enn de nyere asiatiske.

Det er ikke til å komme unna at det ser ut som gitaren har hatt et halsbrudd ja. Det er akkurat slik det blir seende ut etter liming, men det kan også være at halsen er skjøtet på dette punktet (på fabrikken) og lakken rundt skjøten har sprukket opp. Det kan nesten se slik ut når jeg kikker litt nøyere på bildet. Men bildet er ikke så ekstremt bra..

Dette kan stemme med B`n. Den kostet litt mer enn de vanlige epi les paulene så da er det sikker en tsjekkoslovakisk bygget gitar. tenker at det du sier til slutt der stemmer, at halsen er skjøtet der og lakken rundt har sprukket.Virker mer sannsynlig fra mitt ståpunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan stemme med B`n. Den kostet litt mer enn de vanlige epi les paulene så da er det sikker en tsjekkoslovakisk bygget gitar. tenker at det du sier til slutt der stemmer, at halsen er skjøtet der og lakken rundt har sprukket.Virker mer sannsynlig fra mitt ståpunkt.

De tsjekkiske modellene kostet ikke noe mer da. Altså en LP Standard har kostet omtrent det samme uansett produksjonsland, men prisen på gitarer har i mange tilfeller sunket de siste 6 årene.

Jeg tror du må ta rede på om det virkelig er en Tsjekker før du selger den som det. Jeg er absolutt ingen ekspert på disse modellene. Hvis du skrur av lokket over elektronikken bak på gitaren, kan "innholdet" ofte gi en indikasjon. Også tyngden er en pointer - de er ofte veldig tunge, men ikke uten unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at det er tjekkisk gitar.. Når du nevner heritage, så er det kun finishen det er snakk om. Hvis du tar en kikk på min LP, så ser du heritage fargen=)

Jeg selger min for 5500kr, men så er den egentlig helt ripefri, har ikke hatt noen halsbrudd eller noe. Mint condition kalles det vel. Når det gjelder det med halsbrudd, så skjer det mer sjeldent med disse modellene fra Tsjekkia, basert på hva som ble skrevet på min salgsannonse.

Så syns jeg det var litt rart at gitaren har hatt et halsbrudd, og du kjøpte den ny?

Endret av RalphDarwin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må det vel være snakk om et halsbrudd. Hvis halsen hadde vært limt fra fabrikk hadde nok skjøten vært mye nærmere vinkelen, for hvis ikke ville det vært veldig merkelig å lage et hode med vinkel for så å skjøte det på resten av halsen. Noen skarpere bilder hadde sikkert og vært bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.