Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rett måte å koble opp ux2


Anbefalte innlegg

Ser rett ut ja, men sørg for du har siste vesjona av POD Farm 1.11 og som nevt drivere. Så trenger du øretelefoner om du ska hør noe,eller en liten jack plugg fra ux2 tik line inn på lydkorte, om du bruker pc høytalere etc,men tru meg,du ska ha et godt lydkort i maskina ska det bli nåkka bra.

Men hva er det du direkte sliter med? vilken os?

Endret av Angel_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser rett ut ja, men sørg for du har siste vesjona av POD Farm 1.11 og som nevt drivere. Så trenger du øretelefoner om du ska hør noe,eller en liten jack plugg fra ux2 tik line inn på lydkorte, om du bruker pc høytalere etc,men tru meg,du ska ha et godt lydkort i maskina ska det bli nåkka bra.

Men hva er det du direkte sliter med? vilken os?

Hva mener du? Kan du utdype dette med at man må man ha et "godt lydkort" i maskinen for å benytte et eksternt lydkort?

EDIT: Jeg tror jeg plutselig skjønte hva du mente her, men det er ikke noen særlig praktisk løsning.

EDIT2: Nei, jeg skjønner ikke likevel. Virker totalt ulogisk å koble eksternt lydkort til lydkortet i pc for å bruke høytalere koblet til pcen. Kan ikke se noen grunn til å gjøre det.

Ellers sier ikke den tegningen i første innlegg meg noe som helst. Jeg skjønner jo at det ikke virker, men jeg vet ikke noe mer enn at du har koblet gitar til ux2 på et vis, og så ux2 til pc på et vis. Forteller du litt mer om hva som skjer, og hva du har prøvd, er det sikkert noen som skjønner hva problemet er:)

Ellers synes jeg (siden det er litt utpå fredagskvelden) at disse IT-crowdsvarene til hkh passer ganske bra til spørsmålet...

Endret av denyeverything
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? Kan du utdype dette med at man må man ha et "godt lydkort" i maskinen for å benytte et eksternt lydkort?

EDIT: Jeg tror jeg plutselig skjønte hva du mente her, men det er ikke noen særlig praktisk løsning.

EDIT2: Nei, jeg skjønner ikke likevel. Virker totalt ulogisk å koble eksternt lydkort til lydkortet i pc for å bruke høytalere koblet til pcen. Kan ikke se noen grunn til å gjøre det.

Ja jeg sjønner at det virker ulogisk. Det jeg mener er om han ikke har øretelefoner eller en gitar amp for å høre lyden. Tok meg 5 min å sjønne hvorfor det ikke kom noe lyd i maskina når jeg koblet til GX1. Men han sier lite hva problemet direkte er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel koble høyttalere eller headset til lydkortet for å få noe schwong over det ja. Jeg har aldri sett et lydkort med innebygget høyttaler. :P

Nei, det har jeg skjønt :)

problemet er at jeg ikke får tatt opp gitaren til pcen, har fulgt alle rådene jeg har funnet rundt på nettet og installert alt jeg skal(tror jeg)

Men kan det hende at det er pcen min som er for dårlig? har en hp laptop med vista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser rett ut ja, men sørg for du har siste vesjona av POD Farm 1.11 og som nevt drivere. Så trenger du øretelefoner om du ska hør noe,eller en liten jack plugg fra ux2 tik line inn på lydkorte, om du bruker pc høytalere etc,men tru meg,du ska ha et godt lydkort i maskina ska det bli nåkka bra.

Men hva er det du direkte sliter med? vilken os?

Jeg sliter med å ta opp gitaren til pcen, hvis du forstår :blush:

jeg har vista home edition.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser rett ut ja, men sørg for du har siste vesjona av POD Farm 1.11 og som nevt drivere. Så trenger du øretelefoner om du ska hør noe,eller en liten jack plugg fra ux2 tik line inn på lydkorte, om du bruker pc høytalere etc,men tru meg,du ska ha et godt lydkort i maskina ska det bli nåkka bra.

Men hva er det du direkte sliter med? vilken os?

Jeg bruker min PC fra våren 2007. Spiller ut av høytalerne og det låter helt fint, nøyaktig som med hodetelefonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske å koble hoyttalerene/headphones inn i lydkortet, og ikke inn i PC'en.

Prøv også å installere Gearbox gratis fra http://line6.com og prøv å kjøre md den istedenfor PODfarm.

regner med at du har gjort alt som er basic, altså skrudd på Volume på selve lydkortet og skrudd opp volumet i PodFarm.

Men som sagt, prøv med Gearbox først. Har som regel ikke hatt problemer med å få i gang Gearbox + UX2 med noen av PCene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.