Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

www.musiciansfriend.com


Struve

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Uansett, jeg kjeik litt rundt på musiciansfriend.com's shippingbetingelser osv, men fant liksom aldri noe svar på om de shippet til norge.

De gjør vel ikke det, men som en eller annen har nevnt i en tidligere post, har du noe som heter JetCarrier. Dvs. at det opprettes en "fiktiv" postadresse for deg hos JetCarrier, så sørger de for transporten videre. Så vidt jeg har fått med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har masse forhandlere i Norge som er bra, og jeg tipper at de også stort sett konkurrerer med disse utenlandske nettbutikkene når frakt, toll osv. kommer på. Støtt opp om norske (gjerne lokale) forhandlere, sier jeg. Plutselig står vi der og MÅ handle alt usett og uprøvd via nett fra utenlandske nettbutikker. Det blir kjedelig det!

Så lenge ting ser bra ut kan det som regel brukes B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge ting ser bra ut kan det som regel brukes B)

Har kjøpt mye på nett jeg, uten å hatt mulighet for testing først (vel og merke stort sett fra norske forhandlere), så det er ikke det. Poenget mitt er dog at jeg har inntrykk av at mange tror at det automatisk er billigere hvis man kjøper i utlandet. Noe det i mange tilfeller ikke er når du setter opp sluttregnestykket.

Dessuten kan det kanskje være greit av og til, å ha betalt en eller to lapper ekstra hvis det skulle være noe galt. Ansikt til ansikt kundeservice kan være en stor fordel av og til.

Vil bare si at dette heller ikke er en kampsak for meg personlig, men kan mer sees som generelle betraktninger rundt temaet. Ser bare for meg et "worst case scenario" der vi sitter uten en eneste norsk musikkinstrument-forhandler/importør, uten at jeg nødvendigvis tror det kommer til å skje. Det trenger likevel ikke være helt bak mål å være bevisst på tanken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bare veldig nysjerrig: Hvilken gitar sparer du 10 000,- på, inkl. frakt og mva?

EBMM BFR JP7 :). Det er mulig at det er et sjeldent tilfelle at prisforskjellen er så stor, det vet jeg ikke.

Uansett gleder jeg meg som en unge ;)

Har kjøpt mye på nett jeg, uten å hatt mulighet for testing først (vel og merke stort sett fra norske forhandlere), så det er ikke det. Poenget mitt er dog at jeg har inntrykk av at mange tror at det automatisk er billigere hvis man kjøper i utlandet. Noe det i mange tilfeller ikke er når du setter opp sluttregnestykket.

Dessuten kan det kanskje være greit av og til, å ha betalt en eller to lapper ekstra hvis det skulle være noe galt. Ansikt til ansikt kundeservice kan være en stor fordel av og til.

Vil bare si at dette heller ikke er en kampsak for meg personlig, men kan mer sees som generelle betraktninger rundt temaet. Ser bare for meg et "worst case scenario" der vi sitter uten en eneste norsk musikkinstrument-forhandler/importør, uten at jeg nødvendigvis tror det kommer til å skje. Det trenger likevel ikke være helt bak mål å være bevisst på tanken...

Enig i dette. Om det ikke er så mye å spare hvis man inkluderer frakt + mva i regnestykket, er selvfølgelig det greieste å kjøpe fra en Norsk forhandler. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bare veldig nysjerrig: Hvilken gitar sparer du 10 000,- på, inkl. frakt og mva?

http://en.euroguitar.com/guitar/gibson/les-paul/slash/125655.html

http://www.intersalg.no/?page=modules%2Fsearch_results&src=slash

(Det billigste jeg har sett den i Norge er på Intersalg, andre steder er 40k+)

Nå har den også gått opp i pris på Euroguitar, når jeg kjøpte den fikk jeg den for under 2600 euro.

MkII er den begge stedene selger. Forskjellen fra den og bildene er en litt lysere tobacco-nyanse, og en bedre skjult piezo-kabel fra bridge.

:)

Endret av Borgelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bare veldig nysjerrig: Hvilken gitar sparer du 10 000,- på, inkl. frakt og mva?

Sparte 10 000 på ein ES-137. Men det var når dollaren var under 5. 10000 er nesten 50% av prisen, det har kanskje litt å sei. Blir litt rart å kome med eksempel på gitarar som kostar 40k syns eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, dollarkurs osv. kan jo bidra til at man kan gjøre noen kupp, og dollarkursen var jo rekordlav ifht. krona for et par år siden. Det er den ikke nå, selv om den fortsatt er forholdsvis gunstig. I tillegg hender det jo at store utenlandske kjeder kan ha kampanjer vi ikke får i Norge.

Men for å ta Borgelin sitt eks. på en Slash sign:

Linken til intersalg viser en pris på 35 190,- (som sannsynligvis kan være prutbar noen tusen i butikk?)

Linken til Eurogitar viser en pris på 3499 Euro. som tilsvarer 28 000,- Det er tydeligvis kampanjepris da den er nedsatt fra 5671 Euro som er 45 440,- Det er et ganske kraftig avslag, det er det ingen tvil om, men hvorvidt "før"-prisen er reel, kan jo diskuteres. La oss ta utgangspunkt i 28 000,- Aner ikke hva frakt på slikt koster, men 500 - 1000? Så kommer mva. 29 000,- *0.25 er 7250,- Det blir 35 250,- Nå kan det hende at det ligger mva på varen der den selges som muligens trekkes fra først, men det står det ingenting om.

Jeg mener nå uansett at det er helt på trynet å kjøpe gitar til + 30 000,- uten å i det hele tatt å ha prøvd den først, for så å ta risken på at den kanskje ikke kommer fram hel.... Det er vel sjelden det skjer noe, men kjøper du en gitar i den prisklassen her hjemme, tør jeg nesten garantere rimelig grei service hvis ting viser seg å ikke være helt som de skal.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3499 Euro.

Reell pris er jo under 3000. Og som sagt var den nedsatt til 2600 når jeg kjøpte den.

Jeg mener nå uansett at det er helt på trynet å kjøpe gitar til + 30 000,- uten å i det hele tatt å ha prøvd den først, for så å ta risken på at den kanskje ikke kommer fram hel....

Det er jeg helt enig i...jeg tok en sinnsyk risk der. Men man lever bare en gang. Planen var forsåvidt å selge den videre i Norge for noen tusen i profitt, men etter å ha spilt mer og mer på den, blir det vanskeligere og vanskeligere og tenke på videresalg. :P

Endret av Borgelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reell pris er jo under 3000. Og som sagt var den nedsatt til 2600 når jeg kjøpte den.

Da du kjøpte den, ja. Den prisen gjelder tydeligvis ikke nå da det vitterlig står 3499 Euro på nettsida du linker til. For alt jeg vet, var det mulig å få gitaren mye billigere her i Norge også?

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da du kjøpte den, ja. Den prisen gjelder tydeligvis ikke nå da det vitterlig står 3499 Euro på nettsida du linker til. For alt jeg vet, var det mulig å få gitaren mye billigere her i Norge også?

Merkelig. Det står "Euroguitar price: 2925,59 euro" når jeg går inn på linken. Og nei, Intersalg og de andre norske sjappene jeg tittet på har hatt den samme prisen siden jeg begynte å se på denne gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm

Nyttbildebmp.jpg

Edit: De prisene du sjekket da du kjøpte, var kun på nettet, eller var du fysisk innom en Gibson forhandler og spurte pris?

Jepp, de prisene var på nettet.

Og jeg får en helt annen pris enn deg...det var da merksnodig da. Ikke er jeg innlogget med min bruker heller, så vi burde få akkurat samme pris. :blink:

Snap3.jpg

(Brukt Hypersnap)

Endret av Borgelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.