Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hjelp til cubase 5


Dag

Anbefalte innlegg

Hei sitter her ganske så frustrert å prøver å få spilt inn litt gitar på cubase..

Planen min var å koble gitaren min til en pod for så å koble line in i mic inngangen på pcen,

har windows vista hvis det har noen betydning. har gått inn på device --> device setup og ser at under vts audio systems står micen som inactive.

Vet at dette oppsettet er som å banne i kirken, men hvis noen har en god ide om hvordan jeg kan få dette til å funke setter jeg enormt stor pris på dette.

kan også nevne at jeg fikk dette oppsettet til å funke på windows lydinnspilling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ingen kjennskap til cubase (bruker Logic), men la oss eliminere et par ting:

1. Er mikrofonen "på" på miksebordet i windows? dvs hører du lyd i høyttalerne når du spiller?

2. De DAWene jeg har brukt, har ofte en manuell knapp som skrur på inngangen som skal brukes til å spilles inn (en innspillingsknapp, som gjør at lyden skrus på automatisk), i tillegg til hvilke innganger som er "på"/tilgjengelige inne på device/setup delen, der du bestemmer hvilke innganger du har bruk for.

3. Har du spilt inn/fått lyd på cubase med noe annet gjennom mic inngangen på pcen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk det til seint i går natt, det gikk på at jeg måtte aktivere line in inngangen til lydkortet i cubase, men jeg skjønner at det integrerte lydkortet bare er boss, horribel latency, så jeg får vel kjøpe et eksternt med firewire eller usb.

så da blir spørsmålet hva bør jeg gå for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvor mange innganger du trenger. Echo Audiofire serien har fått mye skryt. Jeg har Audiofire 4 (som jeg er fornøyd med), men det finnes både større og mindre.

Endret av sirell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.