Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Justere strengehøyde


antos

Anbefalte innlegg

Etter jeg skiftet strenger på min Fender Stratocaster Standard har D strengen en tendens til å ta borti en plass. Litt usikker på hvor den kommer borti, men kan virke som det er i det første båndet. Kan jeg justere strengehøyden for å bli kvitt dette? Strengene som er satt på er 0.9 strenger, som den ble levert med. Har hatt 10 på den tidligere, men gikk tilbake til 0.9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tippp grunnen til at du opplever dette nå, er fordi du har montert litt tynnere strenger.

noen ting:

-En fin-justering av truss-rod, halsen har nå et annet spenn etter at du gikk ned i dim på strenger, kanskje buer den feil vei til og med.

-Helt nye strenger klirrer ofte mer, fordi de låter så "crispt" etter noen dager forsvinner mye av klirringen plutselig

start med det.

se denne tråden :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende at det funker å justere litt på sadelen også, eller tar jeg feil?

Jo, men som Greener sier, er spennet over halsen litt mindre i og med at han har byttet dimensjon på strengene, så det er mulig halsen må slakkes ørlitt for å få den buen halsen hadde. Tenkte også på en annen ting: Hvordan er tremoloen ifht. før? Sannsynligvis må vel den også strammes litt når spenningen er mindre også på tremolofjærene.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.