Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Blanding av pickuper


Anbefalte innlegg

Hei, Jeg fikk 2 billige pickuper for en stund siden(En Seymour duncan alnico pro 2(Neck) og en seymour duncan blackout(Bridge) jeg lurer på om disse to kan monteres på samme gitaren?(Epiphone Les Paul)

Det burde jo være mulig, men du må kanskje bruke forskjellige loddeskjema.

Edit: du burde i hvertfall finne ut om pickupene har samme fargekoder på ledningene

Endret av Esp-en
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke ekspert på dette, men sånn jeg har forstått det, bør man ha enten aktiv eller passiv elektronikk. Mest pga verdier på potmeterne (volum, tone) er forskjellig. Aktiv elektronikk (f. eks EMG) pleier vel å ha 25 k pots mens passiv elektronikk kan ha 250 k på single coils og 500 k på humbuckers. Jeg kan ikke komme på én gitar som har en aktiv pickup og en passiv pickup, men kanskje noen andre kan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt problematisk det. Det er mulig, men du kommer ikke til å bli fornøyd med sluttresultatet, eller måten det må gjøres på..

Du vet at en aktiv pickup må ha et batteri, en annen type output jack, nye potensiometer (både tone og volum) osv ikke sant ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt problematisk det. Det er mulig, men du kommer ikke til å bli fornøyd med sluttresultatet, eller måten det må gjøres på..

Du vet at en aktiv pickup må ha et batteri, en annen type output jack, nye potensiometer (både tone og volum) osv ikke sant ?

Jeg vet ikke en dritt jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe mer stress enn å bytte ut potmeterne til bridgepickupen og bytte ut jacken, samt finne plass til batteriet, da? På elektronikknivået skal det vel funke i teorien?

Problemet er i all hovedsak at å bruke begge pickupene samtidig ikke vil fungere tilfredstillende. Dessuten tror jeg du må bruke en dedikert bryter som skiller kretsene med SD pickupene, grunnet måten de er laget på. Men en Les Paul er i alle fall det beste utgangspunktet for å kombinere aktive og passive om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.