Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny eller brukt?


outch-gitarist

Anbefalte innlegg

Viss eg var deg ville eg ikkje kjøp ein Gibson SG. Søskenbarnet mitt kjøppte ein sånn og han er blei lei av den ganske fort... Og halsen er ganske tykk, så eg syns den gitaren ikkje er noko spessielt god. ;)

Nå har vel trådstarter allerede bestemt seg for en SG. Om halsen på gitarene er tykke eller tynne varierer fra gitar til gitar, og det er vel ikke sikkert trådstarter merker forskjell på tykk og tynn hals? Uansett så synes jeg de SG'ne jeg har prøvd har hatt ganske tynn hals.

Om søskenbarnet ditt gikk lei gitaren fort er vel likegyldig for om trådstarter skal ha en brukt eller ny gitar? :lol: Det er ikke meningen å være spydig, men det lønner seg og lese hva som blir spurt etter før man svarer.

Til topic.

Kjøp brukt. Prøv gitaren først. Det er forskjeller på alle gitarer og det er viktig du finner en gitar du liker. For min del er det viktigere enn garanti, spesielt når man sparer penger på å kjøpe brukt og kan bruke litt ekstra på å få ett skikkelig oppsett av gitaren hos gitarmaker

Endret av siimen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss eg var deg ville eg ikkje kjøp ein Gibson SG. Søskenbarnet mitt kjøppte ein sånn og han er blei lei av den ganske fort... Og halsen er ganske tykk, så eg syns den gitaren ikkje er noko spessielt god. ;)

Du vet gitarer er smak og behag. Om du liker en SG er nok ikke så avgjørende for om trådstarter gjør det.. Clapton, Santana, Young, og et dusintalls andre rimelig kjente gitarister, valgte SG modellen fordi de likte gitaren rimelig godt, tror du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss eg var deg ville eg ikkje kjøp ein Gibson SG. Søskenbarnet mitt kjøppte ein sånn og han er blei lei av den ganske fort... Og halsen er ganske tykk, så eg syns den gitaren ikkje er noko spessielt god. ;)

Eg har sjølv ein Gibson SG av typen faded som eg er svært godt fornøgd med :) Synes ikkje halsen er noko tjukk i heile tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kanskje ikke rette person å spørre når du har fått i deg litt, men er det riper du ser øverst til høyre i det bildet her, eller er det bare lyset som er litt rart? Ser ut som at det er ganske mange.. Det er vell kanskje bare småriper som ser store ut i lyset?

Ser ikke noe, som er foruroligende. Uansett vil det med stor sannsynlighet være småriper etter f.eks. plekter, og/eller hakk, men det har veldig sjeldent noe å si for lyd og spillbarhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett i at det er smak og behag... Til Trådstarter: Ka type Musikk spele du ? Og forressten viss den brukte Sgen bare har nokon riper og ingen betydningsfulle skader ville eg kjøpt den brukt ;)

Med bandet spiller jeg punk/rock, og når jeg spiller for meg selv spiller jeg AC/DC-rock ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer anpå om du har lyst til å legge litt penger i det eller ikke. en venn av meg (ovl)har kjøpt gitar brukt og den var dritbra den kostet 10 000 kr i butikken og han fikk den for 5000 kr!!! :rolleyes:

Joda, men hvilket råd vil du gi ifht. det trådstarter faktisk spør om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.