Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dynamic Range Day


The Euphor

Anbefalte innlegg

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er i grunn ganske utrolig at de ikke bare lager to versjoner. En som er komprimert opp i gamperævva for radio, og en dynamisk versjon de bruker på CD og digital nedlastning/spotify/wimp/itunes/etc.

edit : Og med "de" så mener jeg ikke bare Metallica, men stort sett all musikk som blir produsert i dag.

Mastered for iTunes har jo nettopp blitt lansert, som et steg på vei mot bedre lydkvalitet på nedlastinger. Dersom det blir en suksess kan man jo anta at resten av markedet følger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte under tvil Bruce Springsteen "Wrecking Ball" i helgen. Etter fadeseutgivelsen "Magic" som var så dynamikkomprimert at det var vanskelig å finne rytme og takt i alt Loudness war-sølet så var det kun håpet om bedring og at kona liker den som gjorde at jeg kjøpte.

Hva kan jeg si: Med "Wrecking Ball" er vi på bedringens vei! DR på rundt 8-9 er fortsatt ikke imponerende, men likevel langt foran verstingutgivelsene. Denne går det fint an å lytte til på normalvolum. :-) Noen av låtene er det faktisk trøkk og spenst å ane i perkusjonen. Ikke perfekt, men fullstendig akseptabelt. Terningkast 5 fra meg (ja, jeg liker musikken også) :)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.