Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Reverse Headstock vs. Normal Headstock


scarcarous

Anbefalte innlegg

Hvis gitaren har såkalt locking-nut er det overhodet ingen forskjell

Jepp, var vel først og fremst etter at FR kom at det "tok av" med reverse siden det jo ikke har noe å si annet enn at mange syntes det ser kult ut. Tror nesten aldri jeg hørt om noen som spiller med det fast på gitar uten locking ala Hendrix. Hørt om mange som har prøvd. Har ikke prøvd det selv. Jeg hadde en vandenberg og den hadde vel opp ned hode tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lyse strengene får en litt løsere feeling, de mørke blir strammere, pga avstanden fra nuten til stemmeskruene :)

Det er det jeg har hatt en teori om, men har liksom aldri vært sikker på om det er mulig.

Men med tanke på Gibson sin skala på halsen vs. Fender sin så er det nok noe riktig i det du sa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg har hatt en teori om, men har liksom aldri vært sikker på om det er mulig.

Men med tanke på Gibson sin skala på halsen vs. Fender sin så er det nok noe riktig i det du sa :)

Noen som sa det var slik, og at det hadde litt å si for Hendrix..

Hvor merkbart det egentlig er, vet jeg ikke.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke om det har med reverse headstock å gjøre, men en Firebird er ganske annerledes å spille på enn en Les Paul.

Strengene virker stivere, og det kjennes som å spille på en gitar med større skala på halsen.

Er det ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.