Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Les Paul Studio


antos

Anbefalte innlegg

Er Studio modellen en bra gitar? Hvordan er den sammenlignet med Standarden? Finnes jo rimelige Gibson modeller, men har lest rundt på nettet at folk anbefaler heller å kjøpe en dyrere epiphone enn en rimelig gibson. Om Studio modellen havner i kategori "billig gibson" er vel opp til den enkeltes budsjett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis valget var en ny Epiphone eller en ny Studio ville jeg kjøpt en Studio, men det er meg da. Det er generelt bedre båndarbeide og lyd i Gibson gitarene, også de rimelige.

Forskjellen på en Studio og en Standard må du nesten undersøke ved å prøve begge. Det er forskjell både i lyd og måten de spiller på synes jeg, men det er fort et spørsmål om hva du liker. Det er mange dyktige gitarister som liker Studio modellen godt.

Siden du selv nevner Gibson og Epi skal jeg ikke foreslå så mye annet, men det eksisterer altså mange andre gode alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje at Epiphone holder seg bedre i secondhand-pris ?

Gjør de det? At man får brukte Gibson LP Studio for 6-7000 kr skyldes vel først og fremst alle kampanjene hvor nye har blitt solgt for 8-9000 kr.

Har selv en Studio som blir mye brukt. En skikkelig no-thrills arbeidshest som kan brukes til det meste.

Endret av Imaginos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør de det? At man får brukte Gibson LP Studio for 6-7000 kr skyldes vel først og fremst alle kampanjene hvor nye har blitt solgt for 8-9000 kr.

Har selv en Studio som blir mye brukt. En skikkelig no-thrills arbeidshest som kan brukes til det meste.

Det gjør de selvfølgelig ikke... Som du sier, er brukt-prisen på Studios et resultat av kampanjepris på nye en periode. Slik er det dessverre. At du er fornøyd med din Studio er jo strålende, og et bevis på at en LP Studio faktisk kan være en ålreit gitar, og faktisk, muligens, bør foretrekkes fremfor en Epi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest veldig mye på diverse forumer rundt omkring om diverse Gibson-modeller, virker det som om QC (quality-control) på Studio kan være rimelig ymse.

Noen har fått en glimrende gitar, mens andre har fått noe som ikke skulle forlatt fabrikken. Standard og Custom Shop derimot er noe helt annet.

Så mitt råd er: Kjøp gjerne en Studio, men for guds skyld; prøvespill den minst ett par timer først.

Endret av Borgelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en studio som JEG syns er en glimrende gitar, men jeg satt og spilte på den i et par timer og sammenlignet med div SGer og andre studio modeller de hadde inne (Gitarhuset.no) og var derfor sikker på at jeg kjøpte en gitar som JEG syns hadde god lyd og var god å spille på.

Prøv et par gitarer. som nevnt tidligere i tråden så kan kvaliteten på studio variere.

Endret av Eirikop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en studio som JEG syns er en glimrende gitar, men jeg satt og spilte på den i et par timer og sammenlignet med div SGer og andre studio modeller de hadde inne (Gitarhuset.no) og var derfor sikker på at jeg kjøpte en gitar som JEG syns hadde god lyd og var god å spille på.

Prøv et par gitarer. som nevnt tidligere i tråden så kan kvaliteten på studio variere.

Når det gjelder kvalitet generelt på Gibson har jeg forstått at den kan være varierende uansett om du velger en Studio eller Standard modell? Syns jeg leste noe om svingende kvalitet på Standard modeller i en tråd her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder kvalitet generelt på Gibson har jeg forstått at den kan være varierende uansett om du velger en Studio eller Standard modell? Syns jeg leste noe om svingende kvalitet på Standard modeller i en tråd her på forumet.

Jo dyrere gitarer, jo bedre treverk, finish, hardware, kvalitetskontroll osv. Det sier seg i grunnen selv, men det finnes gitarer man digger og gitarer man ikke blir "venn" med helt enkelt. Uten at det nødvendigvis må ha noe med "kvaliteten" på instrumentet å gjøre. Om det er vanlig at Gibson slurver i fra seg en gitar og sender ut på markedet, vet jeg ikke noe om, men jeg tviler på akkurat det. Det er likevel ganske allment kjent at Gibson jobbet litt i motbakke på 70-tallet, spesielt.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.