Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

RG1077XL


whiplash

Anbefalte innlegg

P1010271.jpg

Bare et bilde av den.

Nettop kjøpt fra en fyr som har hatt den i A, men jeg vil ha den i H( B ). 27"scala, 7-strenger og flytende bro hva må jeg gjøre? skriv gjerne basic da jeg ønsker å kunne dette.

Endret av whiplash
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir nok nødt til å starmme fjærene bak på gitaren. Når du har stemt den opp til den stemmingen du vil ha, og broen ligger ca 180 grader ift gitarkroppen, så har du gjort det rett.

Fordi: Når du stemmer gitaren opp, blir strengene tightere og fører til at broen vil gi litt etter. Derfor må du stramme inn fjørene, så den dras litt tilbake og gjør litt motstand mot strengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey, antok det var noe sånt. slakker jeg strengene, åpner jeg nøtta?

mener å ha hørt om at man kan ta å legge noe i mellom et eller annet sted slik at når broen er rett vill den detta ut eller noe sånt, er det lurt?

Endret av whiplash
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av skalaen på 27" blir strengene veldig stramme hvis du stemmer opp til H. Jeg har en 2077xl, og har funnet ut at den fungerer best i A stemming, er vel faktisk det gitaren er beregnet på å være stemt i.

Endret av Riveraboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke strenger står på den fra før? Du kan sette på tynnere strenger for så å stemme i H og deretter gjøre små justeringer. . Hvis du stemmer opp med strengene som står på vil spennet øke en god del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.