Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall jmd 50 på 1936 kab


Anbefalte innlegg

Vurderer kanskje å kjøpe den nye Marshall jmd50 og et 1936 kab etterhvert når jeg får penger, jmd'en har 16 og 8 ohm utganger ,så lurer på hvordan koble det på 1936'en??

Har ikke peiling på dette her, har søkt litt rundt men ble ikke så veldig mye klokere, så håper dere kan da hjelpe meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marshall 1936 er på 150 Watt, og er 8ohm Mono, så det er ikkeno problem det nei... Men husk å bruk Høyttalerkabel (Speakercable) og ikke instrumentkabel !

JMD50 ja, det blir tøft :D

EDIT: Kan du forklare på en måte så en "nub" skjønner det :P skal jeg da koble i 8 ohm på toppen med en høytalerkabel?

Endret av metalfrog
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: Kan du forklare på en måte så en "nub" skjønner det :P skal jeg da koble i 8 ohm på toppen med en høytalerkabel?

Jepp, det er ganske viktig at du gjør dette riktig... Sjekk kabinettet først, dobbelsjekk at det faktisk står 8ohm på den! :)

Deretter kobler du 8ohm utgangen på ampen din til 8ohms inngangen på kabinettet med høyttalerkabel. Enkelt og greit! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er ganske viktig at du gjør dette riktig... Sjekk kabinettet først, dobbelsjekk at det faktisk står 8ohm på den! :)

Deretter kobler du 8ohm utgangen på ampen din til 8ohms inngangen på kabinettet med høyttalerkabel. Enkelt og greit! :)

Den er grei! vurderer JMD50 ganske sterkt, så får prøve det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.