Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Annbefalinger. 8 spors opptaker.


Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte for en tid tilbake en Boss BR Micro. For å bruke den til ideer, øvingsopptak, ja som en diktafon. Og jeg er veldig fornøyd med den.

Men begynner nå å bli litt liten, da den mer og mer brukes i full studioproduksjon :rolleyes: Så en oppgradering er kanskje på tide.

Noen som har noen tips?

Trenger min. 8 spor, helst phantom power.

Trenger ikke CD brenner, trommer og masse effekter. Jeg har tenkt å handle brukt.

Har ingen planer om å konvertere til PC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke jeg heller, - inntil jeg fikk en slik 8 sporsmaskin fra zoom med utallige muligheter og virtuelle spor.

Genialt enkelt - helt til man skal gjøre noe med prosjektet. - Som f.eks mixe det sammen. For meg ble det helt håpløst vanskelig å få til noe bra. Samtidig ble en veldig låst til hva boksen kunne. Og i den digitale verden går utviklingen rasende fort og man higer snart etter en eller annen mulighet/lyd som boksen mangler.

En bærbar PC til 4995,- har i dag nok krutt til å å levere 40-60 spor som kan spilles av samtidig - ikke masse knott med å velge virtuelle deler inn og ut.

Om ikke lydkortet kommer med lisens til et kjent program så finner det gode gratisprogrammer for innspilling.

Men er man ikke vant til å bruke PC er det jo selvsagt ikke sikkert at det er noe enklere enn å lære seg alle menyene på multimaskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må huske på at jonta fremdeles opererer med brevgiro for å betale regninger :D

Ikke vondt ment, jonta, synes det er litt morsomt bare...

Og beklager eventuell avsporing i tråden!

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Er bare så :ninja: dritt lei at man snart ikke får gjort noen ting her i livet uten pc.......

Uansett, bare daue fisk "svømmer" med strømmen. Har ikke tatt svineinfluensa vaksine heller............

Som sagt - jeg sitter hel j.... dagen foran en PC på jobb. Så jeg liker dedikerte musikkbokser.

Men med multispors maskinen ble det for mange begrensinger til at jeg fant det riktig å tulle videre med. Samt jeg har fordelen at jobber veldig raskt og effektiv med selve PC verktøyet. Problemet er selvsagt at det da blir kort vei til sw synter etc også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har forståelse for trådstarters ønske om ikke å bruke PC til innspilling. Og jeg samtidig ikke selv fant noe suksess med en slik multimaskin har jeg tenkt at en annen mulig vei å gå eventuelt kan være å hoppe opp en nivå til dedikert innspillingutstyr. Selvsagt mer pes å flytte rundt på, men bruktprisene på HD-recordere, ok miksepulter og dedikerte effekter er jo veldig gunstig for tiden. Ligger bl.a. to stk Alesis HD24 på finn.no nå - søk: alesis 24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.