Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Seagull S6 + cedar vs ESP Horizon


Lost Hero

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet over en gammel Seagull stålstrenger med innebygd mikrofon som jeg liker godt... Jeg ervel egentlig kassegitarmann men har en ESP Horizon som i sin tid kostet meg en del lapper. den er helt fantastisk å spille på og lyden er det ingeting iveien med. Det jeg lurer på og prøver å finner ut av: Er det en god byttehandel eller burde jeg beholde min ESP ? ? ?

post-7901-126798814359_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tenker nok litt på verdi, da. Hadde jeg hatt en Suhr-strat hadde jeg ikke byttet den ut med en Epiphone LP bare fordi jeg egentlig foretrekker Les Paul'er.

Et kjapt google-søk ga meg en link til en tråd på Harmony Central der en kar solgte C6'en sin for litt over 300 dollar. Vet ikke hva Seaguller koster i Norge, men ESP Horizon er da oppi 10.000 kroner?

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for responsen og så må jeg jo fortelle at jeg har allerede en Mercedes av en Tacamine med stålstrenger, så jeg har hva jeg trenger ;@) Det var jo litt dette med pris og kvalitet? Blir jeg lurt vist jeg bytter? og slike ting jeg var på jakt etter...... Men kom med meninger,forslag, en låt eller et helt orkester, jeg har noen dager å bestemme meg på :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis nypris på ESPen er på over dobbelt så mye som Seagull'en, så er det vel ikke akkurat rocketscience at det er en dårlig deal? :rolleyes:

takker for den og beholder Esp, Kankje blir jeg hevyrocker med tiden? takk for hjelpen, og hva gjør jeg nå? sletter jeg noe eller suserjeg bare videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å suse videre! :)

Du kan jo evt. sette inn en piezopickup i ESP'n, og leke deg med akustisk-aktige toner... :)

mistet meg der joda. det høres fett ut, men tror jeg ikke skal begynne å skru på den. Det stå Dunkan Seamore på mocene og det holder for meg, mem takker og pokker for tips og triks..... prøver å ligge ut bilder av gitaren men vet ikke om jeg har klart det enda......Me dei Musikalaste Helsingar frå meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mistet meg der joda. det høres fett ut, men tror jeg ikke skal begynne å skru på den. Det stå Dunkan Seamore på mocene og det holder for meg, mem takker og pokker for tips og triks..... prøver å ligge ut bilder av gitaren men vet ikke om jeg har klart det enda......Me dei Musikalaste Helsingar frå meg

Seymore Duncan står det på Mic-ene , litt leif med talegreiene idag beklager :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fremdeles min ESP og er glad for det. takker alle sammen. Og så over til moe helt uventet.......Kompisen min er litt mettalman og i fjord. og det var ikke i hvilken som helst fjord det var i forfjor(2) kjøpte han seg en Morgan (LesPaul)kopi.... Nå vil han slenge den med i byttehandelen, og jeg er i vansker......

Masse kule folk her inne og jeg håper dere hjelper meg litt med dette valget.......................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Vil du kvitte deg med den ESP- gitaren, kan du jo legge den ut for salg på et egnet sted. Hva skal du egentlig med en Morgan LP- kopi? Siden du er vant med ESP, er du bortskjemt, og kommer til å bli skuffet. Kassegitaren kan du jo ev. kjøpe for noe av pengene du får for ESP-en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.