Web Analytics
Jump to content

You'll Always Be Mine

Audun
 Share

Recommended Posts

Har spilt inn flere versjoner av denne før, men ikke blitt helt fornøyd. Den har gåt fra C-dur til A-dur, og nå G-dur(!). Føler at den nå passer stemmen min best i hvert fall. Sjangermessig er den kanskje et sted mellom Country-ballade og Power-ballade... Jeg vet ikke helt. It is What it is... Jeg har lurt litt på å legge på piano på den, men føler at lydbildet er rimelig spekket som det er. Hva tror dere? En viss fare for at jeg legger ut dette for tidlig, da jeg nettopp er ferdig med den... Konstruktiv kritikk, takk! :)

Første låta i linken: http://www.reverbnation.com/auduneggen

Skikkelig stilig. Jeg digger låten! Tror kanskje piano kunne gjort seg, i alle fall på de delene hvor gitarene ikke er så aktive.

Ja, det er i utgangspunktet en litt sånn "pianolåt", men hvis piano skal med, tror jeg at hele låta må mikses helt annerledes. Takk for tilbakemelding. :)

Høy lighterføring :) Og jeg er fortsatt en sucker for klassiske gitarsoloer eksekvert på en utmerket måte. Om jeg skulle komme med et forslag så måtte det være å la gitarsoloen fortsette ut låta og/eller blende inn noe dobro/slide, mandolin eller no'. Vel det kunne vært artig å høre det i alle fall :D

Høy lighterføring :) Og jeg er fortsatt en sucker for klassiske gitarsoloer eksekvert på en utmerket måte. Om jeg skulle komme med et forslag så måtte det være å la gitarsoloen fortsette ut låta og/eller blende inn noe dobro/slide, mandolin eller no'. Vel det kunne vært artig å høre det i alle fall :D

Tenkte faktisk på mandolin på den, men jeg hverken har, eller kan spille mandolin, så det får evt. bli hvis den skal spilles inn mer proft en gang.

Ellers takk for hyggelige tilbakemeldinger! :)

Edited by Audun

Synes det var en fin sang, du er veldig god på gitar og synger rent og pent!! KAn jeg spørre om det men synginga er medfødt eller om du trener/tar timer?

Takk. Har aldri tatt sangtimer nei, men har jo sunget ganske mye etter hvert. Har lært litt grunnleggende sangteknikk av kona, men synger nok stort sett feil likevel.

Ok, for jeg vil gjerne lære meg og synge rent og litt lysere toner, men da må det vel bli sangtimer og det orker jeg nok ikke :)

Det er utrolig hvor mye du kan hente ved å synge mye. Øve, rett og slett.