Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stand by-bryter


Anbefalte innlegg

Takker for veldig godt svar Audun! :D

Tja, Det kommer jo påstander om at det sannsynligvis ikke er nødvendig å varme opp / avkjøle ampen (jeg har ingen forutsetning for å være uenig i de påstandene.), så hvor godt svaret egentlig er, kan vel diskuteres, men man gjør uansett ikke noe galt om man gjør det slik jeg beskrev. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis jeg ikke husker feil, mente Hucker at standbybryter var unødvendig på alle amper, og han hadde noen teknisk grundige innlegg om det.

Tror ikke det har med dagens rør å gjøre, for de er ikke i nærheten av å tåle det samme som det NOS rør tåler.

Ut i fra det jeg har lest, er ikke noen krise for ampen å skru på begge brytere og begynne å spille, men røra vil slites, hvis de belastes for tidlig.

OK. Det tar en god del sekunder før lyden kommer, så det er mulig han har lagt inn en forsvarsmekaniske av noe slag. Det fungerer, og da skal jeg egentlig bare si meg fornøyd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rørene trenger noen sekunder på å varme opp uansett, derfor tar det litt tid før lyden kommer..

Vet ikke om noen her er gamle nok til å huske de steingamle TV'ene med billedrør?? Tok en stund før det kom bilde der, samme saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rørene trenger noen sekunder på å varme opp uansett, derfor tar det litt tid før lyden kommer..

Vet ikke om noen her er gamle nok til å huske de steingamle TV'ene med billedrør?? Tok en stund før det kom bilde der, samme saken.

:lol: Sikkert ikke mange...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, men prøv å selge (eller gi bort) en billedrørs-tv i dag...

Ikke no stress i Oslo hvertfall. Kommer alltid en med spennende etnisk minoritets bakgrunn og henter den i løpet av en dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det egentlig noe å si når du slår av forsterkeren? Jeg har alltid bare smelt den rett av etter jeg har spilt og har aldri måtte skifte et rør på noen av mine tidligere forsterkere. Kan noen gi en teknisk forklaring på hvorfor dette er dumt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.