Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Er det bare jeg som forguder Brian May?


Dag Blix

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Viste faktisk ikke at Brian May kunne de greiene der!

Har alltid vist at han kunne spille gitar skikkelig, men han synger jo dritbra også! :o

Den videoen har åpnet øynene mine! :)

Pene kordamer forresten! :wub:

Konsert fra Brixton Academy utgitt i 94. Den er, så vidt jeg vet, ikke utgitt på dvd. Kun VHS, men jeg tror faktisk at jeg har ført den over til dvd en gang i tiden. Uansett knall konsert med en knall gitarist med et kanonbra backingband!

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å strø litt salt i såret på 'hallelujah-gruppa' her.

Brian May er flink, men en erkekjedelig engelsk konservativ snobb.

Hissig på å være med på det 'korrekte' kjøret,

ala Bono, Geldof, McCartney, Elton John og alle de andre som absolutt vil hilse på den enda kjedeligere

fisefine engelske kongefamilien.

Flink til å spille gitar, thou........

Endret av Stanley Steam The Stucco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brian May er flink, men en erkekjedelig engelsk konservativ snobb.

Hvilken betydning har det for gitarferdigheter og musikken han har vært med på å lage?

Skulle man "godkjenne" musikere som personer, ville det blitt langt mellom de som hadde passert nåløyet. Det at man er dyktig til å spille gitar, medfører ikke automatisk at man er en hyggelig person med gode sosiale antenner og de rette holdningene til alle fasetter ved det å leve, snarere tvert imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å strø litt salt i såret på 'hallelujah-gruppa' her.

Brian May er flink, men en erkekjedelig engelsk konservativ snobb.

Hissig på å være med på det 'korrekte' kjøret,

ala Bono, Geldof, McCartney, Elton John og alle de andre som absolutt vil hilse på den enda kjedeligere

fisefine engelske kongefamilien.

Flink til å spille gitar, thou........

Han er nok ikke kjent for å ha en veldig utsvevende livsstil, nei.... Og jeg er sikkert en av veldig få som liker Brian bedre som solo-artist enn som medlem av Queen. Ganske enkelt fordi Queen aldri har gitt meg særlig mye. Veldig dyktig gitarist, og ganske innovativ i sine yngre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken betydning har det for gitarferdigheter og musikken han har vært med på å lage?

Skulle man "godkjenne" musikere som personer, ville det blitt langt mellom de som hadde passert nåløyet. Det at man er dyktig til å spille gitar, medfører ikke automatisk at man er en hyggelig person med gode sosiale antenner og de rette holdningene til alle fasetter ved det å leve, snarere tvert imot.

Spør til du blir lilla.

Gi meg Keith med sine begrensninger anyday, over den korrekte Brian May. (rimer også)

Heldigvis så trenger jeg overhodet ikke være enig med deg Castor.

Gitarister, pene i tøyet, som står på taket av Buckingham Palace

og 'lirer', er så langt unna Johnny Thunders som det går an og komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid trodd at der var et skille blandt selv musikkelskere som vi er de fleste av oss. Med denne diskusjonen har jeg sett at det

slett ikke er en umulig teori. Jeg tror at mangen i dette spesifikke eksemplet kan velge bort å høre på god musikk fordi artisten ikke

stimulerer lytterens behov for å identifisere seg med en eller annen holdning. Her er det ofte nevnt at Brian er en for snill fyr, eller ikke

tøff nok på en måte, keith og punkgitarister er å foretrekke lissom. Da tror jeg man er noe mer opptatt av feelingen man får av bandet

enn akkurat hvordan de spiller.

Brian May som del av Queen var tidlig i karrieren sin del av både den ene og andre kontroversen, men lista er hevet så høyt for oppmerksomhet

i dag samt at dette er nesten 40 år siden så det er ikke så mange som vet dette om dem lengre. De spillte på sexualitet i flere faser av sin

karriere samtidig som Brian flyttet grenser videre der the beatles slapp dem. Multisporsteknikk til den stor gullmedaljen og orkestrering verdig

enhver komponist. Queen er som Pink Floyd eller Genesis (som eksempel), hvis man graver seg ned i musikken deres litt vil man finne en dybde og

kvalitetshåndtverk som få band kan konkurrere med, HVERTFALL i dag men den popkulturen med ferskvare som vi har. Ikke det at enkel musikk ikke kan

ha dybde, les Muse, men noe musikk har flere fasetter en andre.

Det er ikke rent få av våre klassiske favorittartister som er påvirket av Queen: Metallica, Dream Theater, Muse, Gn'R, og uendelig mange andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke aleine om å forgude Brian May. Soloene hans var det som i første omgang fikk meg til å ta opp min egen gitarspilling for fullt igjen, etter noen år i tidlig tenår da jeg hadde mista gløden totalt. Selv om Queen ikke det jeg hører på mest nå for tiden, må jeg bare anerkjenne Brian May som en av tidenes gitarister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steve Vai har et stykke i siste GW(Hvor mange gitarister blir bedt om å beskrive sin favorittgitarist) hvor han lovpriser Brian May.

Trekker blandt annet fram hvor hyggelig han var mot en relativt ukjent Vai første gang de møttes.

Netopp det at May er pen i tøyet, kjedelig som person eller lignende kan jeg ikke forstå skal ha noe å si for hans evner som gitarist og låtskriver.

Jeg er ingen enorm Queenfan, men hva de har betydd for popmusikk kan heller ikke undergraves.

May er en av få gitarister i verden med en instant gjennkjennelg gitartone og stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steve Vai har et stykke i siste GW(Hvor mange gitarister blir bedt om å beskrive sin favorittgitarist) hvor han lovpriser Brian May.

Trekker blandt annet fram hvor hyggelig han var mot en relativt ukjent Vai første gang de møttes.

Netopp det at May er pen i tøyet, kjedelig som person eller lignende kan jeg ikke forstå skal ha noe å si for hans evner som gitarist og låtskriver.

Jeg er ingen enorm Queenfan, men hva de har betydd for popmusikk kan heller ikke undergraves.

May er en av få gitarister i verden med en instant gjennkjennelg gitartone og stil.

jeg leste det samme om Brian i boka om Dream Theater som jeg kjøpte nettopp. Den heter Lifting Shadows. Der sier petrucci at når han møtte brian may etter at de

ga ut en offisiell Queen coverlåt på den siste plata si, black clouds and silver linings, så var brian superhyggelig og jordnær, og Petrucci sa at det er få

personer som er en legende av et slikt kaliber som er så jordnære lengre. Det syns jeg var imponerende. Jeg har forsåvidt møtt petrucci selv, og kan si det samme

om han, han var SYKT hyggelig og helt normal kis. Det er vel en av grunnene til at jeg gjerne omgså misjonerer om Dream Theater i tillegg til Queen, mine to

favortitt band med flere likheter enn folk skulle tru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg leste det samme om Brian i boka om Dream Theater som jeg kjøpte nettopp. Den heter Lifting Shadows. Der sier petrucci at når han møtte brian may etter at de

ga ut en offisiell Queen coverlåt på den siste plata si, black clouds and silver linings, så var brian superhyggelig og jordnær, og Petrucci sa at det er få

personer som er en legende av et slikt kaliber som er så jordnære lengre. Det syns jeg var imponerende. Jeg har forsåvidt møtt petrucci selv, og kan si det samme

om han, han var SYKT hyggelig og helt normal kis. Det er vel en av grunnene til at jeg gjerne omgså misjonerer om Dream Theater i tillegg til Queen, mine to

favortitt band med flere likheter enn folk skulle tru.

Ligger vel i personligheten, ikke alle blir automatisk Yngwie når de blir tilbedt :D

Helt enig ang Petrucci, møtte han på gata etter en konsert på Rockefeller(Den gang DT faktisk var kult), veldig hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.