Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Er det bare jeg som forguder Brian May?


Dag Blix

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gode gamle "Live Killers" er en av de virkelig store liveplatene og viser Brians allsidighet på en fin måte. Fra vakkert akkustisk spill i Love of my life, til bortimot speed/thrash metal i sheer heartattack. Denne skiva bør være et must i enhver seriøs platesamling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha fordypet meg litt i Queen når jeg tok musikkhistorie, så har jeg en utvidet respekt for May som arrangør og komponist - i tillegg til gitarist.

Også er han doktor i astronomi også! :)

(Også er'n skikkelig flink til å spelle også):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel litt i samme bås som mange andre. Føler ikke noe nært forhold til Queen og deres musikk. Helt grei musikk, men ikke noe som tiltaler megselv veldig. Likevel er det ikke til å komme bort fra at May er en utrolig dyktig gitarist, og antakeligvis den eneste grunnen til at jeg hører noe særlig på Queen i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nok med at han er helt unik som gitarist. Han er en blanding av en heftig klassisk fiolinist og en rocker :) Han er også en teknisk innovatør. Han konstruerte sin egen gitar, som er elektronisk veldig annerledes enn mange av datidens design, modifisert / konstruerte forsterkere, effekter og andre nick nacks som har vært med på å forme lyden og bandet. Brian May er en enestående figur som det ikke går an å la være å ha stor respekt for.

DocZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste gang Queen spilte i norge, i 81 ellerno var det i Drammenshallen, det står nedskrevet som i Drammen, Sweden.

Jeg var der, og har autografen til Freddy og Brian på billetten :D

Steike jeg begynner å bli gammal....

Brian May står høyt på min liste som forbilder...flink fyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der, og har autografen til Freddy og Brian på billetten :D

Steike jeg begynner å bli gammal....

Brian May står høyt på min liste som forbilder...flink fyr...

Hadde drept for de to autografene :wub:

Freddie er en sinnsyk vokalist, og May er rå på gitar. Queen er helt klart blant mine favorittband :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde drept for de to autografene :wub:

Freddie er en sinnsyk vokalist, og May er rå på gitar. Queen er helt klart blant mine favorittband :)

He-he, nå var det kulere å faktisk få disse autografene, enn å ha dem.. Må innrømme at jeg ikke har helt styr på hvor den ligger slengt. :rolleyes: Vil du ha den, så kom gjerne med et bud, så skal jeg lete den opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, nå var det kulere å faktisk få disse autografene, enn å ha dem.. Må innrømme at jeg ikke har helt styr på hvor den ligger slengt. :rolleyes: Vil du ha den, så kom gjerne med et bud, så skal jeg lete den opp...

Det er gøy å høre at det er flere enn meg som annerkjenner Brians innflytelse på gitarnorge i ordets bredeste betydning. Angående den billetten så burde du finne den frem

og ramme den inn. Det er jo på linje med å ha møtt john lennon eller elvis hvis du tenker på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også på konserten i Drammen Sweden, og syns det var en bra konsert.

Litt å ta i å gjøre Brian May til gud syns jeg likevel.

På 60-taller skrev jo folk at Clapton var gud, men det er en stund siden.

Og at Aphelion syns at John Lennon var en klyse i forhold til Freddy Mercury er jo morsomt.

Da så du ikke Freddy Mercury i Drammen forstår jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttær guttær.

Vi skal ikke gå for langt inn i dette da tråden handler om Brian May.

Men det er en kjent misforståelse at Freddie kan ha vært en klyse, mye av årsaken

er kulturkrasjen mellom engelsk slapstickhumor som han brukte, samt at de største må

være litt bryske noen ganger for å holde folk på avstand. Ingen av de største artistene

har tid til å ta 70000 mennesker i hånda etter en konsert.

Elvis kan godt ha vært arrogant, men det har jeg aldri sett noe om eller så har jeg heller

ingen tro på det.

John Lennon var IKKE en klyse, og DET er det faktiske bevis på. Har dere for eksempel sett

den videoen der det er filmet hjemme hos dem og en sulten hippie banker på døra, da kom

John med mat til fyren, og det ville ikke engang jeg gjort i dag. Jeg ville låst døra om

en sentrumsnarkis banka på.

Jeg tror det er på tide å stenge denne tråden.

Brian May er en viktis skikkelse i musikkhistorien, det er vi tydeligvis enig om og jeg har fått frem

poenget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.