Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Er det bare jeg som forguder Brian May?


Dag Blix

Anbefalte innlegg

Jeg har vært Queen fan siden 92 og alt jeg kan om gitar har jeg lært først av å spille etter de gamle Queen platene. Nå som jeg er stor gutt og

glad i John Petrucci, Steve Vai og slikt så syns jeg fortsatt Brian May stikker seg ut som en pioneer på utrolig mange fronter av gitarspillet.

Den tonen og teknikken? Mange tror sikkert at Queen er enkel musikk men det pinadø ikke mye av brians gitar jeg klarer å spille slik han gjør det.

Men det som er frågan her, er det flere enn meg som annerkjenner hans provice?

post-5624-126780038512_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Av en eller annen grunn får Queen og Smokey meg til å tenke på Tøyenbadet når jeg var barn :D Tror kanskje de spilte det der. Og John Lennons Imagine forbinder jeg med gymgarderoben på en gammel Oslo-skole med skikkelig autentisk gymsokk lukt :)

Jeg må få undersøkt hodet mitt en dag, eller eventuelt begynne å skrive oppvekst-romaner :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn får Queen og Smokey meg til å tenke på Tøyenbadet når jeg var barn :D Tror kanskje de spilte det der. Og John Lennons Imagine forbinder jeg med gymgarderoben på en gammel Oslo-skole med skikkelig autentisk gymsokk lukt :)

Jeg må få undersøkt hodet mitt en dag, eller eventuelt begynne å skrive oppvekst-romaner :D

Siste gang Queen spilte i norge, i 81 ellerno var det i Drammenshallen, det står nedskrevet som i Drammen, Sweden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forgude var å ta i, men beundrer i hvert fall mye av det han har gjort uten å være særlig stor Queen-fan.

Jeg tenkte på alt det innovative multisporsarbeidet han har gjort og bare ren unik teknikk. Noen av soloene hans

er jo halsbrekkende med så mange nøyaktige bends og thrills at få kan gjenskape det. Antallet lyder han fikk ut

av den gitaren med en vox og treblebooster på er utrolig. Han har hvertfall emulert flere andre instrumenter med

gitar enn noen annen jeg har hørt. Et helt dixieband på A night at the opera plata for eksempel, det hjelper ikke med

Pro Tools HD for å få til det der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste gang Queen spilte i norge, i 81 ellerno var det i Drammenshallen, det står nedskrevet som i Drammen, Sweden.

Joda, men på tøyenbadet hadde de nok både gramofon og lydbåndsavspilling :) og svensker også sannsynligvis :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært blodfan siden jeg var 7 og hørte broderns Queen-kassetter. Brian May var en medvirkende årsak til at jeg begynte å spille noen år etterpå :)

I alle år ble jeg dissa for å høre på Queen men nå ser jeg at flere annerkjenner respekt for hva de var som band. Ikke ALLE jeg sier at jeg er Queen fan

til svarer: vakke freddie homo a? Akkurat som om det skulle hindre meg i å høre på musikken!? Tenk at bohemian rhapsody ble spilt inn uten klikktrack uten

alle de kjente partene til stede, de telte seg fram og tok et off the floor take av bass piano og trommer! Få klarer det i dag!

Jeg tror jeg må ha meg en brian may gitar! Jeg har jo en Steve Vai og en John Petrucci signatur allerede, så det kan bli spennende om brians gitar passer

inn i gjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle år ble jeg dissa for å høre på Queen men nå ser jeg at flere annerkjenner respekt for hva de var som band. Ikke ALLE jeg sier at jeg er Queen fan

til svarer: vakke freddie homo a? Akkurat som om det skulle hindre meg i å høre på musikken!? ...

Var det noen heterofile artister på 80 tallet mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.