Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Neste forsterker


Erling

Anbefalte innlegg

Tror jeg skal kvitte meg med Peavey Valveking 112 nå og tenker på hva neste forsterker skal være. Har prøvd en Fender Blues Jr og likte clean tonen ekstremt godt! Fin og rund og varm, perfect match med stratten min. Selges for 3000kr på finn. Kan dere anbefale noen andre forsterkere i samme prisklasse, hvis dere ikke allerede vet det er jeg en stor David Gilmour fan, men også glad i blues

Endret av Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også sett litt på Vox AC15 og begynner å lure, for 4 år siden da jeg var aktiv sist kosta en Vox AC15 7-8000kr men nå kan du plutselig få en for 3000kr. Hva er dette for noe? Er det kommet ut noen dritt modeller av VOX eller er det bare blitt billigere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Vox er produsert i Kina no, og kvaliteten er så som så.

Sjekk ut Peavey Classic 30. Ligg sikkert ein på finn.

Elles kan du jo sjå i ein av dei 73258720987 "Eg likar gilmour og litt blues og skal ha forsterkar"-trådane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun 40 forsterker tråder på forumet her, og ingen har med blues og gilmour og gjøre. Jeg har fremdeles til gode å finne noen påforumet som er like glad i Gilmour og Knopfler som meg. Men Vox er altså ikke det samme som det pleide å være, så synd. Skal sjekke ut Peavey Classic 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vox AC15 er ikke en enkelt modell lenger - du får den i ulike modeller - som rør og transistor eller som ren rørforsterker med ulike høyttalere (starter på rundt 6k) Hvis du er på utkikk etter en røramp som ikke er laget i et lavkostland koster det deretter..

Blues Jr. i standard utgaven er forøvrig en bra forsterker, men høyttaler elementet som står i standard modellen er ikke noe å skrive hjem om. Bytt det, eller kjøp den dyrere modellen og du har en kjempe forsterker. Hvis du vil ha en billig røramp så sjekk ut den nye VOX AC4TV. Kombinert med et godt 1x12" eller 2x12" har du en duganes røramp hvis du allerede har pedaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hva modellen over Blues Jr. er kan vel diskuteres kanskje, men Blues Jr. kommer i to utgaver - standard og en i brun tolex med et bedre høyttaler element (Celestion V30) Tror den koster ca tusenlappen mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får også en Behringer produsert røramp med EL84 rør til nesten ingen penger nå. Jeg har ikke prøvd den, men det skulle forundre meg mye om dette ikke er en Vox killer.. Bugera V22 combo - 22watt, 12" høyttaler, innebygget reverb (ikke tank) kan skifte mode mellom triode og pentode drift, to kanaler vha pedal. osv, osv

Jeg vet dette er noe kontroversielt, men dette tror jeg er en fin-fin forsterker til bare noen tusenlapper. Jeg tror heller ikke byggekvaliteten er noe dårligere enn annet i 1-5 tusen kroners klassen. Kineserne har forferdelig mye erfaring med rør fra russerne og rør-forsterkere som dette er ikke akkurat hokus-pokus. Det er noen få grunnkonstruksjoner med variasjoner. Jeg tenker den potensielt største svakheten er høyttaler elementet, dette er noe kineserne aldri helt får til. Men det gjelder dermed også de fleste andre billige forsterkere (uansett produsent og hva elementet er merket med)

Nå må det sies at jeg ikke har prøvd denne (da jeg aldri har sett den i butikk ennå) men jeg ville blitt svært overrasket om dette ikke er en prisbombe.. Sjekk litt på youtube f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så er har jo Thomann en kjekk liten 15 watter til en lav pris. GA15 kan i all hovedsak sammenlignes med Fender Pro Jr. Egentlig er det visstnok (nesten) samme forsterkeren som Epiphone Valve standard., men uten de digitale effektene og med 10" istedet for 12". Med litt

så er det mye forsterker for penga. Endret av GreenMan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.