Web Analytics
Jump to content

Bytte av Miniamp

Hallstein
 Share

Recommended Posts

Vel, som tittelen sier, så vurderer jeg å bytte bort/selge Blackstar Ampen min, til fordel for en amp med mer Britisk tæl... Jeg synes ikke Blackstaren gjør britisk lyd så godt som jeg vil at den skal (Orange e.l.). Den gjør Hi-gain amerikansk lyd veldig bra, men desverre kan ikke det samme sies om den britiske delen. Og siden jeg har gått til anskaffelse av metal-amp for privat bruk hjemme, så trenger jeg en litt mer band-vennlig amp.

Men så har jeg ett lite problem, jeg har bytta ut pedalene mine, til fordel for en G-Major for klang, delay osv. Jeg hadde egentlig tatt en Tiny Terror fort som f. hvis jeg hadde hatt stompboxene mine enda, men siden det ikke er tilfellet, trenger jeg en amp med Effektsløyfe. Mulighet for kanalbytte hadde også vært greit, men ikke ett must. Hvis jeg kan kontrollere Clean/Vreng med volumpotten, gjør det samme nytten.

Jeg skal spille for det meste Led Zeppelin, Gammel rock, og slikt i bandet. Kabinett har jeg, så topper er jo å foretrekke!

Og forresten, Budsjettet er ikke mer enn rundt 3-4000. (jeg får ca. 3k for Blackstaren, og jeg kan kanskje legge i en tusenlapp.)

Edited by Hallstein

Så du skal bruke ENGL Blackmore'n til hjemmebruk og kjøpe deg en amp til 3-4k til bandsammenheng?

Er noe som skurrer fælt her for meg altså :P

Det skurrer ikke så jævlig, faktisk, fordi siden jeg har solgt bilen min, og øvingslokalet er delt med fler band, og jeg må BÆRE utstyret ca 1km, så er portabilitet ganske viktig! Kan ikke dra med meg Blackmoren og et 4x12 cab til og fra øving hele tiden! :D Akkurat nå synes jeg det er på randen av galskap og ha en 3-4 kilos gitar på ryggen, en 10-11kilos topp i venstrehånda, og ett 20 kilos 1x12 cab i høyre! MEN HVA GJØR MAN IKKE FOR ROCK'N'ROLL DA? :D

Edited by Hallstein

Det skurrer ikke så jævlig, faktisk, fordi siden jeg har solgt bilen min, og øvingslokalet er delt med fler band, og jeg må BÆRE utstyret ca 1km, så er portabilitet ganske viktig! Kan ikke dra med meg Blackmoren og et 4x12 cab til og fra øving hele tiden! :D Akkurat nå synes jeg det er på randen av galskap og ha en 3-4 kilos gitar på ryggen, en 10-11kilos topp i venstrehånda, og ett 20 kilos 1x12 cab i høyre! MEN HVA GJØR MAN IKKE FOR ROCK'N'ROLL DA? :D

Huff.. deling av øvingslokale :P men står det ikke noe kabinett der borte da så du kan snylte på?

Huff.. deling av øvingslokale :P men står det ikke noe kabinett der borte da så du kan snylte på?

Nei... Alle de andre banda som øver der har Comboer som oftest... Jeg hater comboer... iallefall med orginale elementer, huffameg.

Bassisten har det jævla lett tho, siden det står ett bass-cab der.. hu har ett sånt Ampeg-Rack i softcase...

Edited by Hallstein

Nei... Alle de andre banda som øver der har Comboer som oftest... Jeg hater comboer... iallefall med orginale elementer, huffameg.

Bassisten har det jævla lett tho, siden det står ett bass-cab der.. hu har ett sånt Ampeg-Rack i softcase...

Hvis du selger HT-5'en kan du ikke bare ha ENGLkabbet stående der da? :)

Joa, men jeg er ikke så glad i å la utstyr stå... Det har vært tyveri der før, og er ikke villig å ta slike risker...

Da blir det vanskelig gitt. Du kan ikke la kabinettet stå, og du liker ikke comboer, da blir det tungbæring på deg uansett :)

Da blir det vanskelig gitt. Du kan ikke la kabinettet stå, og du liker ikke comboer, da blir det tungbæring på deg uansett :)

Ja, men jeg tror du misforsto, jeg vil MYE heller bære 1x12cab + en liten topp, enn å drasse med meg blackmoren og ett 4x12 cab!

Og dessuten, så er blackmoren litt for aggressiv for bandet sin smak! :P

Det eneste denne tråden sin funksjon er, å finne en liten topp, som er litt mer britisk-orientert, siden jeg spiller kun rock og slikt i bandet, mens jeg spiller Metal på blackmoren hjemme!

Edited by Hallstein

:blink:

Det har bare noe med det at de fleste produsenter putter elendige elementer i comboene sine (Merk: De Fleste, ikke alle.)

Ta for eksempel Blackstar HT-5 Combo, greit nok, en lav pris, men fy fader så spinkel lyd det er på comboen i forhold til headen med ett bra kabinett.

Jeg kan også nevne Orange Tiny Terror comboen... and the list goes on.

Edited by Hallstein

Det har bare noe med det at de fleste produsenter putter elendige elementer i comboene sine (Merk: De Fleste, ikke alle.)

Ta for eksempel Blackstar HT-5 Combo, greit nok, en lav pris, men fy fader så spinkel lyd det er på comboen i forhold til headen med ett bra kabinett.

Jeg kan også nevne Orange Tiny Terror comboen... and the list goes on.

.....Blue Alnicos i Vox, Jensen i Fender, JBL i Mesa, Greenbacks i Bluesbreaker o.s.v.?