Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterkerråd!


Stian

Anbefalte innlegg

Skal ha meg ny forsterker jeg.. Vil ha en røramp, man kan bruke til mye forskjellig.. Vil gjerne ha litt fender rørclean, men litt mesa punch i vrengen.. kanskje litt vanskelig å finne.. hehe. Helst ikke noe digitale greier.. Gjør ikke noe om det er en combo.. prisen kan gjerne ligge under/rundt 15k..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er ute etter Mesa-trøkk i vrengen og fender-clean, er vel kanskje en Mesa/Boogie Mark IV ikke så dum? Den får du brukt for rundt 15, den holder seg bra i pris og den er veldig fleksibel - footswitchen styrer clean+crunch+lead+lead m eq+eq av/på+effekstløyfe. Cleanlyden er veldig dynamisk, masse respons :-) Dette er en amp som krever en del skruing på knotter, men den har MANGE lyder, og de fleste er helt suverene. Leadkanalen er mer over mot Santana enn Dual Rectifier, men den kan godt brukes til metal-spilling. En annen fordel er at den er liten (praktisk å transportere), den kommer levert med hjul (enda mer praktisk å transportere) og at den spiller høyt som bare det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en forsterker med den vrengen du vil ha. Har den ikke bra nok cleans, kjøper du en fender og en AB-switch i tillegg.

Det er ikke en dum løsning. Kan være noe upraktisk hvis du trenger en kompakt løsning, meeeennnn

Skal faktisk gjøre det samme selv. Har to marshallamper, og har lyst til å kjøe meg en Fender Deluxe Reverb Reissue til clean....det blir toppers :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ja, det var det med prisen på SLO da..Under 15k, skulle lest litt nøyere gjenom..:P Men har ikke den vært i produksjon ganske lenge? Om man finner en som drar litt på åra kan det jo hende. Nå skal jeg også tilstå at jeg har brukt bare emuleringa av den på Pod XT. Men går selvsagt utifra et ekte vare ikke er dårligere. Jeg var tidligere Mesa Rectifier fanatiker. Men jeg oppdaga at SLO har mye penere sololyd. Så jeg ser etter en billig brukt SLO sjøl...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.