Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikkvideo i kulda - lurt?


ToreFagerheim

Anbefalte innlegg

Skal spela inn musikkvideo til helga. Det er innandørs i ein gammal kjellar, vil tippa temperaturen held seg på rundt 2-5 grader der. Så skal det ein del lys opp, og me veit alle korleis lys kjapt kan endra på temperaturen. Eg er svært betenkt med å ta med meg ein av mine fine RG'ar på denne innspelinga. Er det lurt? Ja, eg kjem til å la gitaren kjølast saaakte ned, men tenkjer mest på temperatursvingningane frå lysriggen. Nokon som veit eller har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedkjølinga er ikke det verste, men heller rask oppvarming. Uansett er det ikke det verste med el.gitarer. RG'er har vel også skrudd hals? så da er vel faren enda mindre. Tror nok det skal gå helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips- smør inn gitaren i et tykt lag med vaselin. Ikke spar på godsakene, kropp, hals, og alt annet, pøs på med et skikkelig lag.

Du skal jo bare mime, så lyden spiller ingen rolle. Mett gjerne mellomrommet mellom strengene og gripebrettet. Jo mer, jo bedre.

Glinser fint på video, og hindrer at gitaren tar skade av lyset.

Funker fantastisk. Litt jobb å renske opp etterpå, men det er verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips- smør inn gitaren i et tykt lag med vaselin. Ikke spar på godsakene, kropp, hals, og alt annet, pøs på med et skikkelig lag.

Du skal jo bare mime, så lyden spiller ingen rolle. Mett gjerne mellomrommet mellom strengene og gripebrettet. Jo mer, jo bedre.

Glinser fint på video, og hindrer at gitaren tar skade av lyset.

Funker fantastisk. Litt jobb å renske opp etterpå, men det er verdt det!

Husk å smøre inn deg selv med vaselin også. Faktisk bør alle i bandet gjøre det, så dere kan jo smøre inn hverandre :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare få si at gitarer som utsettes for minusgrader kan begynne å flasse lakk... Ja det er worst case, men jeg opplevde det dessverre

Det tor jeg er et utpreget nitrolakk problem. Det er veldig mange ting laget i trevirke behandlet med polylakk som står ute i den Norske vinterkulda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager tullet- jeg klarte ikke å dy meg. Men oppvarming og nedkjøling fort er et problem. Båd i forhold til vridde halser, og i ekstreme tilfeller, der lakken kan slippe. Men totalt sett vil jeg nok påstå at det går bra, tror "paranoiafaktoren" er ganske høy på forumet. Men man kan aldri vite. Jeg, for eksempel, har aldri testet det du beskriver. Vet om flere som har hatt problemer med temperaturskifter, og minst like mange andre som aldri har brydd seg om det.

Oppsummering- jeg hadde nok ikke tatt fram "gullgitaren" på en slik seanse. Uansett hvor kul den ser ut. Hadde valgt litt lenger ned på skalaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.