Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

jenter og gitar!


Anbefalte innlegg

  • Svar 190
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

takk takk :) leter etter sanger som ikke er for enkle men heller ikke for vanskelige!

lillebjørn nilsen? hmm.. hittil har det gått mer i eagles, rem, metallica, extreme osv osv...

men det som er problemet er at det jeg har lært, er ofte bare én del av sangene... veldig irriterende! derfor vil jeg begynne å lære selv, istedenfor å lære av andre..

hadde ikke skadet å få noen sanger jeg kan sjarmere gutta med nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om alle bare begynner med å lære fete riff og licks og sånt, aldri en hel sang :P Tok vel cirka et år før jeg kunne en hel sang :oops:

Spørs litt på hva du har lyst til å spille. For Whom The Bell Tolls av Metallica har ganske kule riff gjennom hele sangen egentlig. Hvis det er mer type akkorder og slikt så er noe av U2, REM og visesang.

Kan anbefale et program for å lese tabs, det heter Powertabs, det gjør at du kan spille av taben og få MIDI lyd, slik at en kan få høre hvordan det skal være.

Her kan du laste det ned:

http://www.power-tab.net/

og her kan du leite etter tabs:

http://www.powertabs.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... kan hende det. men er vel ikke akkurat derfor jeg lærer meg det ;) begynte å spille da jeg var 11, men gitarlærern lærte meg bare plingplong sanger (kalinka og sånt), så jeg slutta etter noen uker.

nå har jeg endelig litt tid til å få lært det ordentlig (forhåpentligvis) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.