Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fy Flate--sjekk videoklipp av treig gitarist


ke2

Anbefalte innlegg

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

aj aj aj så mye poeng i å kunne spille så fort. Det var 1) malmsteen kopi , dårlig deal 2) kjip vibrato 3) tonekontrollen i bånn , bare blur 4) umusikalsk .. var lissom ikke så mye bak det..

men ja , veldig kjapp ...

(so fucking what?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle jeg også.

Men ikke når man ser hva det går på bekostning av.

Skulle allikevel gjerne vært så kjapp, jeg.

Men hvis jeg endte opp med å spille sånn, ville jeg heller funnet noe annet å drive med.

Kanskje sykling?

Tor Husovd gjør det jo så bra om dagen.

Ja, jeg tror sykling kunne vært noe.

Utvilsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde likt å være så kjapp. Man kan jo si at det er unødvendig og umusikalsk å bare spille fort. Men tenk på alt du kan gjøre med den teknikken der da. Du kan jo covre malmstein, Vai, DT og være generell gitargud, og hvis du klarer å holde på de trege, mer kule tonene, er det jo bare genialt

Og, det er herved bevist: Man blir garantert skjelt ut (mer eller mindre) og beskyldt for å like slik musikk med en gang man poster linken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo være noe med at det han spiller faktisk er forferdelig kjedelig.. Han kjører jo bare streite arper med noen alternateruns mellom... greit nok at han gjør det fort.. men det er totalt uinteressant... vibratoen var kjedelig.. kan nok ikke spille Malmsteen med den vibratoen.. ligger mere på Becker siden enn Malmsteen.. men uten interessante melodier/taktarter/oppbygning/genialitet etc... som Becker (jeg er sikkert det største Becker-fanet på forumet her så.. hehe.. lev med det).

for å korrektere litt på det som er sagt ovenfor... vil si han blir mere som en dårlig Becker/George Bellas/Michael Angelo Batio kopi...

Men for å forsvare fyren litt... kan jo hende at dette var egentlig noen øvelser/oppvarming/opprettholdnings ting han bruker.. kan jo hende han har noe syk musikk på lager... og han er kjapp!!

hvis det er kjapt dere er ute etter så har vi jo et par folk fra chopsfromhell... Franseco Farrari(?uhh husker ikke navnet helt..), Rusty Cooley(helt syk dude).. kan jo hende fyren her er der også.. virker litt i samme gata...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være frekk eller noe... men Nilsefix, hvor kjapp er du, hvor god vibrato har du osv? (har ikke fått sjekket klippet (ikke god nok pc på jobben) ) Synes bare du disser så veldig mange tekniske gitarister (bortsett fra Vai da). Satt nesten med tanken at det er best du er bedre enn dem, siden du er så hard mot så veldig mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde likt å være så kjapp. Man kan jo si at det er unødvendig og umusikalsk å bare spille fort. Men tenk på alt du kan gjøre med den teknikken der da. Du kan jo covre malmstein' date=' Vai, DT og være generell gitargud, og hvis du klarer å holde på de trege, mer kule tonene, er det jo bare genialt

Og, det er herved bevist: Man blir garantert skjelt ut (mer eller mindre) og beskyldt for å like slik musikk med en gang man poster linken...[/quote']

Joda, skulle gjerne hatt farta hans jeg! Det hadde jo vært utrolig festlig!

Men som musiker, ville det ikke gitt meg noen ting å spille det greiene han gjør der. Det er rett og slett utrolig kjedelig. Og det gir meg heller ingenting whatsoever å høre på. Altså: Den plekterteknikken står det jo respekt av, men isolert sett er den lite verdt. Det synes jeg denne videoen er et godt eksempel på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du være bedre enn noen for å være kritisk? Han der er ganske gammal , jeg er 18 , men ja , tror jeg har bedre vibrato enn han , for hans går jo over 2 halvtoner. Kjapp er jeg ca der jeg trenger å være , men ikke shred-kjapp , noe jeg heller ikke vil være. Hadde jeg spilt sånn selv hadde jeg sannsynligvis ikke sagt at han stinker , det skjønner jo du og.... om du bare prøver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utvilsomt teknikk i bøtter og spann, men jeg syns det er kulere å høre på en som Shawn Lane, som legger inn bebop-fraser og annet snacks i det tempoet der. Denne fyren her spilte jo bare moll-, dur- og dim-arpeggios, med noen rett opp og ned skalaløp pælmet inn her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa, jeg har ikke sett klippet... argumentet var knyttet til at du til stadighet disser tekniske gitarister, om, og om igjen... så bare lurte på om du var bedre enn dem :wink:

Fullt lovlig å være kritisk, mange som er kritiske på denne tråden, men de fleste gjør det med en grad ydmykhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for guds skyld ! IKKE si at han der kan covre vai.

Kan de gi meg det eksakte tidspunkt jeg har uttalt meg om hvorvidt han kan covre noenting som helst?

Og, det kan jo kanskje tenkes at det var med vilje at vibratoen hans var slik. Hakke hørt deg, men hav mine tvil ettersom han her virker som en skikelig systematiker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.