Gå til innhold
Cerpin Taxt

Hva lærer du deg for tiden?

Anbefalte innlegg

Prøver å få til å spille mitt eget arrangement av første del av Philip Glass' Glassworks. Utfordrende å spille tripletter og halvtoner samtidig med høyre hånd og skifte mellom diverse fingersetninger som egentlig kan kalles tøye-øvelser med venstre. Veldig tilfredsstillende å få til. ^_^

Mener du trioler? Og hvordan spiller man trioler og halvtoner samtidig med høyre hånd?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener du trioler? Og hvordan spiller man trioler og halvtoner samtidig med høyre hånd?

haha oisann, man blir jo så vant til å bruke engelske uttrykk når man stort sett skriver engelsk på verdensveven. :P Jeg mener selvfølgelig trioler og halvnoter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver å spiller på alle låtene på Erotic Cakes albumet..har sånn backingtrack pakke(veldig bra greier anbefales, 170 kr). Alle heads'a er inne, så driver å prøver meg på improvisering på låtene.

Har dristet meg på hele Scenes From a Memory albumet. Lurer på hvor langt jeg kommer! :lol:

Godt å se det er ambisiøse folk på forumet! Vil veldig gjerne se videoklipp dersom det lar seg gjøre av de to, spesielt guthrie-stuff.

Selv holder jeg på med gitarsoloene i Lie av Dream Theater. Der går det uhorvelig mange timer til metronomen... :|

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har spilt inn Slippery Wonderful Thing og Waves av Guthrie. Jeg fatter ikke åssen han klarer å lage sanne låter. Og jeg fatter hvertfall ikke åssen han får til å improvisere som han gjør. Fantastisk musiker!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte bukke under for begge sangene jeg nevnte ovenfor, og fant meg selv i å lære meg "Everytime I die" (uten solo) og 2.soloen "Wrath within" av CoB istedet. Ikke at jeg er veldig misfornøyd med det, da Everytime I die var en av hovedgrunnene til at jeg ville lære meg å spille gitar in the first place. Så kjører jeg på med "Downfall" av samme band nå. Digg når man endelig klarer å spille det man anså som umulig for et par år siden :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat nå går det mye i pink floyd. 2 uker til første tribute-konsert, som skal vare i 2x45 min

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

6 nye låter som skal inn før Dubliner, så jobber litt med å få de inn i blodet så jeg kan dem utenat :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at dette ikke går under gitar, så da kan jeg vel si at jeg er i gang på keyboardet og prøver å mestre det nok til at det er brukbart til en gig en eller annen gang=)

Akkoder føler jeg begynner å sitte.. Så er det litt mer improvisering=)

Noter demotiverer meg med en gang.

Endret av RalphDarwin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå går det i Robert Johnson alle 29 låtene. Vanskeligere enn man skulle tro første gang man hører det. Akustisk selvfølgelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat nå går det mye i pink floyd. 2 uker til første tribute-konsert, som skal vare i 2x45 min

Kult.. har en kompis som spiller i Pink Floyd Tribute band i drammen. de kaller seg A Saucerful of Secrets

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.