Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ibanez ts808 settings


jørgen10

Anbefalte innlegg

Vel du har drive og tone da.. Tone setter du til så lys/mørk tone du vil ha. Drive bestemmer jo hvor mye vreng boksen skal lage og volum/level bruker du jo bare for å sette det du synes er passende utgangsnivå/forsterkning i boksen. (noen vil at boksen skal forsterke litt når den brukes for å gi høyere lyd på solo f.eks, mens andre vil bare ha samme signalstyrke som når boksen ikke er koblet inn)

Det er helt umulig å gi noen oppskrifter på hvordan en OD pedal skal innstilles egentlig, det hele avhenger veldig av hvilken gitar og forsterker du bruker, samt hva du er ute etter..

Hvis du bruker boksen sammen med en Cube (var det ikke ?) så er det ikke sikkert du får så mye glede av den. Prøv å still forsterkeren til en Fender eller Marshall aktig nesten ren lyd og forsøk å bruke boksen med varierende vreng - hvis du synes det låter tøfft så er det jo fint. Eventuelt kan du jo prøve å endre vrengkarakteren i forsterkeren ved å tilføre en lett vreng kombinert med litt vreng på forsterker og se om du synes det er gromt.

Som det vel ble nevnt i en annen tråd så er ikke modeleringsforsterkere som cube noe som fungerer særlig godt med OD/vreng pedaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
stevie ray vaughan?

han brukte en cranka amp, og brukte booste signalet når han spilte solo og stuff..

gain: 0-1

tone: klokka 10 til 13

level: så høyt som passer.

Thorris har poenget her. SRV brukte denne til å booste det første røret i ampen. Derfor så lav Gain og så høy Level.

Men dette funker bare hvis du har en forsterker med rør i inngangen.

Jeg har også ekprimentert med dette på min tidlig 60-talls Bassman. Jeg fikk ikke noe stort kick av den lyden, men det er jo smak og behag.

Det låt absolutt ikke dårlig, men det var ikke helt det jeg er ute etter.

Men en TS-808 låter jo pent på nesten alle innstillinger, dersom du ønsker en snill type drive, eller bluesa chrunch.

Den gir aldri boe brutalt trøkk rett i fjeset, lissom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på hvordan srv hadde låtet i dag, hvis han hadde bruk roland cube! :lol: epic!

SRV hadde en slik sinsyk signatur i fingrene sine, jeg tror ikke mange ville hørt forskjell i en blindtest :blink: . Ellers var TS-808 innstillingene noe jeg brukte 5 minutter på. Satt meg ned og dro fram pedalen, fant de 4 "kjappeste" innstillingene som låt bra i mine ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.