Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

THD Hotplate (på vintage Marshall)


war

Anbefalte innlegg

veldig, veldig gammal tråd ja, men jeg bare lurer.... er det bedre å bruke en attenuator og kjøre ampen på 6 enn å kjøre på 4 uten?

med andre ord: er denne vrengen i sluttrinnet så fantastisk at den lille tonefarginga attenuatoren gjør egentlig ikke teller så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

veldig, veldig gammal tråd ja, men jeg bare lurer.... er det bedre å bruke en attenuator og kjøre ampen på 6 enn å kjøre på 4 uten?

med andre ord: er denne vrengen i sluttrinnet så fantastisk at den lille tonefarginga attenuatoren gjør egentlig ikke teller så mye?

Det kan vel strengt tatt bare du svare på. Liker du det, er det jo greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig, veldig gammal tråd ja, men jeg bare lurer.... er det bedre å bruke en attenuator og kjøre ampen på 6 enn å kjøre på 4 uten?

med andre ord: er denne vrengen i sluttrinnet så fantastisk at den lille tonefarginga attenuatoren gjør egentlig ikke teller så mye?

Det er mye bedre å spille med en vintage Marshall på "sweet spot" og litt forsiktig bruk av attenuator,

enn å spille på samme amp uten at den "åpner opp".

Glem alt tullball om attenuatorer og 100w Marshaller på soveromsnivå. Det låter rævva uansett.

Har aldri forstått det tullet med å teste attenuatorer på soveromsnivå.

Har hatt en haug av forskjellige attenuatorer på 100w amper, og de funker helt OK på -3dB, eller -6dB. Du mister ikke mye av lyden da.

Da demper du en 100w amp til 50w og til 25w, og det bør holde for de fleste til det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.