Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefal meg et lydkort


oleb

Anbefalte innlegg

Trenger et lite lydkort for å bruke sammen med laptopen min.

Bør ha to kanaler (xlr/jack) med phantom-mating.

Bør være USB 2.0 (firewire går muligens greit, jeg tror kanskje jeg har det på maskina).

Må ha MIDI-inngang.

Har ikke behov for noe av veldig høy kvalitet, da det kun skal brukes til låtskisser, men det bør være stabilt. Har ikke veldig lyst til å bruke så mye over 1500kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er disse verdt å satse på?

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=21031580 dette ligger litt over min prisklasse, men hvis det er et bra kort, kan jeg vurdere det.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20836101

Disse er jo firewire, men jeg mener at jeg har en liten tilkobling på laptopen som det står 1394 på. Dette er vel kanskje firewire?

Endret av oleb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med et m-audio fasttrack pro? 2 analoge kanaler + 2 digitale + midi (både inn og ut på begge deler selvfølgelig). Veiledende pris er 1895,- og m-audio er flinke til å få ut drivere raskt ved oppdateringer av OS etc.

Lydmessig bruker alt i den prisklassen der de samme kina-preamp-chippene og convertere (med unntak av Apogee og et par andre, men de dekker ikke bruksområdet ditt), så jeg ville ikke vært for bekymra for det ene eller det andre. Enkelt USB-lydkort som gjør akkurat det du skal og koster lite. Audiofire 4 er mye de samme greiene, men koster jo mye mer.

Jeg vil ikke si det er noe poeng å gå opp i pris med mindre du enten skal ha flere kanaler eller høyere kvalitet (da ville jeg begynt å kikke over 5000,-)

Husk at du kan bruke et hvilket som helst lydkort og supplere med et usb-midi-interface som kommer til å koste deg et sted under 500,- (avhengig av type)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte min UX2 for ca 1000kr. Har 2 line in, 2x XLR med phantomspenning med egne gainkotroller, volumkontroll og en vanlig instrumentinngang og en PAD-inngang for gitarer med ganske høy output.

Fungerer mer enn flott nok til det meste. Men har ikke MIDI nei.

Du får med Gearbox og et innspillingsprogram, Ableton Live. Men skal du kjøpe brukt, pass på at selgeren sender deg Ableton også, så ikke han rapper det til seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med et m-audio fasttrack pro? 2 analoge kanaler + 2 digitale + midi (både inn og ut på begge deler selvfølgelig). Veiledende pris er 1895,- og m-audio er flinke til å få ut drivere raskt ved oppdateringer av OS etc.

Lydmessig bruker alt i den prisklassen der de samme kina-preamp-chippene og convertere (med unntak av Apogee og et par andre, men de dekker ikke bruksområdet ditt), så jeg ville ikke vært for bekymra for det ene eller det andre. Enkelt USB-lydkort som gjør akkurat det du skal og koster lite. Audiofire 4 er mye de samme greiene, men koster jo mye mer.

Jeg vil ikke si det er noe poeng å gå opp i pris med mindre du enten skal ha flere kanaler eller høyere kvalitet (da ville jeg begynt å kikke over 5000,-)

Husk at du kan bruke et hvilket som helst lydkort og supplere med et usb-midi-interface som kommer til å koste deg et sted under 500,- (avhengig av type)

Kona har et M-Audio FastTrack Pro. Veldig greit lydkort. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.