Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvorfor begynte DU å spille gitar?


scarcarous

Anbefalte innlegg

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Før broren min la all si ære bak seg og vart hiphoppar, høyrde han mykje på rock. Sidan mi kjære mor har nokså god musikksmak, har eg vakse opp med Cat Stevens, Moody Blues og Stones på anlegget, men den dagen eg tjuvlytta til The Doors-platene til broder'n, var det gjort. Eg skulle lære Break On Through. Begynte med kassegitar i 12-13årsalderen, og klimpra på den stort sett utan framgong til eg var 16, sidan eg ikkje høyrde noko på kassegitarmusikk. Ein eller annan gong i den tidsperioden lærte eg Break on Through.

Då eg var 16 kom min første elgitar i hus, og i fjor fikk eg endelig tak i ein skikkeleg akustisk, telecaster og ny amp, så her er det duka for mangfoldige år med sloppy riffing og episke postrocklåter frå mi side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel en blanding av at når en kompis tok frem gitaren flokket jentene seg rundt han på fest, og at det ikke var nok for meg å bare høre på musikken jeg liker :P

Men fant fort ut at musikken jeg spiller, ikke er populær hos de fleste jenter :P Man må spille de kjedelige kjærlighetsvisene skal man få kjøtt på staken.. 98% av jentene kan jo ikke en eneste van halen sang. Bare for å ta et eksempel :P de har kanskje hørt jump en gang i livet sitt... thats it

Begynte for 1.5 år siden, kjøper stadig nye ting, og spiller mer for hver dag som går :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neger,negro. Går for det samma. Jeg fikk faen meg overdose av Turbo for 4 år siden. Hørte ikke på annet :P

Stierkampf!

Hehe. Det er ganske kult frem til (og med) Apocalypse Dudes. Det som har kommet etter er bare resirkulering av ting fra den skiva.

Digger Ass Cobra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjaa.. Farmor hadde en nylonstrengs kassegitar og jeg, som stor Metallica fan, ville lære meg å spille(og synge):P starta vel egentlig med å lære meg grep, Tom Dooley og selvfølgelig Smoke on the water. :P

Det var sommeren før 8 klasse. kjøpte en strat-kopi og Line 6 Spider III 30W på høsten.

Grunnen til å starte å spille gitar var vel egentlig ikke damer, selvom gitaren hadde en del å si når jeg fikk oppmerksomhet fra hu jeg er sammen med nå! (10 måneder i dag^^ )

Jeg spilte masse! etter ett år hadde jeg lært mer enn mange andre jeg kjenner som hadde spilt i 7-8 år, og det var uten noe hjelp! alt selvlært.

Men har desverre stoppet opp litt nå. Mangler lysten til å ta opp gitaren om dagen :/ har nok kanskje noe med at de 2 forsøkene på band har gått dritt xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Det er ganske kult frem til (og med) Apocalypse Dudes. Det som har kommet etter er bare resirkulering av ting fra den skiva.

Digger Ass Cobra!

Scandinavian Leather skiva er jo drit tøff da? Enig at det er mye det samme som Apocalypse Dudes, men gjør ikke mye når det er så fett som det er. Er noen gullkorn på Party Animals også. Den siste var forsåvidt ræva.

Metallica og James Hetfield var forresten også en av grunnene til at jeg begynte med gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte i 4. klassen på småtrinnet(!), men var utålmodig og spillt kanskje 5 ganger i året helt til jeg begynte på VGS og trengte noe å gjøre. Misunnelsen over at en av kompisene mine spillte gitar bidro også med sitt <_< . Begynte rett på ACDC. Idag spiller jeg for det meste Hard-Rock og noe fra Joe Satriani(mitt store idol B) ) og spør meg selv om hvilken gitar jeg skal kjøpe når jeg får cash. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom Morello og Guitar Hero III :)

Slash og Guitar Hero her! :P

Ëric Clapton bidro også litt.

Så en annonse i Elkjøp, hvor man fikk en startpakke for 1000. Broren min hadde fått trommesett, tenkte at vi kanskje kunne starte et band eller noe, var egentlig ikke derfor jeg kjøpte den tror nok at det bare var noe med det som gjorde meg interessert!

Hadde aldri tenkt at det kom til å gå så langt som det har!

Tror faktisk at hvis jeg ikke hadde begynt med det da, hadde jeg nok begynt med det uansett!

Den første sangen jeg lærte var Smoke On The Water. :P Lærte meg den uten tab, hadde sett en annen spille den og prøvde å gjøre det samme når jeg kom hjem. Klarte det etter mange forsøk, var veldig stolt da jeg hadde fått det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slash og Guitar Hero her! :P

Ææææ vi er samme person!

Så tråden og hadde tenkt å poste "Slash og Guitar Hero III"

Har alltid vært så misunnelig på at naboen har en slik en gittar stående, så jeg måtte bare kjøpe. Hadde spilt litt akkustisk før, men ville prøve noe råere :)

Endret av Slash93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En onkel på min fars side spilte i sin ungdom gitar sammen med Mads Eriksen, hadde studio i kjelleren og ringte jula inn med kirkeklokkelyder fra synthen sin en time for tidlig hver jul, fordi han var sulten på pinnekjøttet. Jeg skremte barnevakten min med å drasse rundt på min brors siste tilskudd i vinylsamlinga; oppdratt i et svært religiøst hjem syns hun Eddie så skummel ut og at ei plate som het Number of the Beast absolutt ikke var noe for en fire-fem åring. Når onkel oppdaga dette var det gjort, og det gikk ikke en eneste sommerferiebiltur etter dette uten at jeg sleit ut en ny opptakskassett med Maiden på.

Rundt 10 års alder fikk jeg min første el-gitar, da hadde jeg spilt i kanskje et halvt år eller et år på nylonskasse i musikkskolen. Læreren, en chilensk flyktning, introduserte meg der for Deep Purple (Buuuuuuurn!), Jimi, Clapton etc. Han var veldig opptatt av mangfold, så jeg lærte meg å spille bass (med fingrene, som Steve), panfløyte, munnharpe etc. Mesteparten gikk i glemmeboka da jeg noen år etter var på ungdomsskolen og hadde ny lærer på musikkskolen.

Så; Adrian Smith så jævlig tøff ut på scena, Dave Murray spilte så fett, og resten av Maiden var bare så jævlig på - likevel var det nok innerst inne fordi Eddie var så sinnsykt fet at jeg valgte å elske metal. Er vel et blandingsprodukt av min egen oppvekst :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.