Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

To gitarer med posten i dag


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Helt enig Stucco. Har hatt en CS Jr, men bytta den bort.

Denne var såpass billig i innkjøp, så jeg syns det er morro å teste,

for å se om jeg får noen Leslie West feeling med gitaren.

Har forresten vært på konsert med Leslie West,

hvor han brukte Dean gitaren.

Han beskriver jo sitt forhold til LP Jr som et trestykke med en pickup på.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for link, men problemet er at mini bøkkere, og Firebird bøkkere ikke er det samme.

Bøkkere for Firebird ble utviklet spesielt for modellen.

Vanlige mini bøkkere var egentlig gamle Epiphone bøkkere,

som Gibson valgte å bruke da de tok opp produksjonen av LP igjen i 1968.

Tror det kan bli vanskelig å få tak i originale pickups, så jeg må nok heller gå for noe som dette:

Firebird pickups

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er den første Firebirden min. Har spilt på den en del i kveld, også med litt lyd, men får ikke testa lyd skikkelig før senere i uka.

Stemmeskruer, fasong, byggemåte, scale, er ganske uvanlig for meg som er mest vant til R8, når jeg spiller Gibson.

Men jeg har allerede rukket å bli ganske Firebird frelst. Meget behagelig hals. Bred, med passe høy action.

Ikke så dyp som en R8, men likevel nok å ta i. Liker gitaren bedre og bedre jo mer jeg spiller på den.

Gitaren virker velbygd, og har en veldig flott finish. Selv om den er brukt, ser denne helt ut som ny.

Som Audun sier, så slarker stemmeskruene litt begge veier, men er helt grei å stemme, og holder også stemminga fint.

Tror den slarkinga rett og slett kan ha med konstruksjonen å gjøre, og det bare er noe jeg må bli vant med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja. Takk for link. Må bare finne ut om Medallion pickups passer inn i denne, eller om den var annerledes.

Reverse modellen som min ble originalt produsert fram til midten av 1965, da den ble erstattet av først Non-Reverse modellen,

og senere av Medallion modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er den første Firebirden min. Har spilt på den en del i kveld, også med litt lyd, men får ikke testa lyd skikkelig før senere i uka.

Stemmeskruer, fasong, byggemåte, scale, er ganske uvanlig for meg som er mest vant til R8, når jeg spiller Gibson.

Men jeg har allerede rukket å bli ganske Firebird frelst. Meget behagelig hals. Bred, med passe høy action.

Ikke så dyp som en R8, men likevel nok å ta i. Liker gitaren bedre og bedre jo mer jeg spiller på den.

Gitaren virker velbygd, og har en veldig flott finish. Selv om den er brukt, ser denne helt ut som ny.

Som Audun sier, så slarker stemmeskruene litt begge veier, men er helt grei å stemme, og holder også stemminga fint.

Tror den slarkinga rett og slett kan ha med konstruksjonen å gjøre, og det bare er noe jeg må bli vant med.

Ja, har heller ikke opplevd at de ikke holder stemminga, men slarker begge veier ved stemming. Hmmm, må ha Firebird....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.