Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Patchekabler


KristianF

Anbefalte innlegg

Disse er minst like gode som switchcraft 228, jeg kjører det over hele brettet.

de koster $19,99 for 20 stk.

Det er bare å sende han en mail, så får du opplyst frakten så du kan betale via paypal.

anbefalles!

så er det bare å kjøpe noen meter med evidence monorail eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De så jo veldig kurrante ut! Sendte dem en mail for å høre hva shippingen blir. Hadde vært deilig å få totalprisen rundt $30.

Monorail er jo beregna på loddefrie kabler, men det har kanskje ikke så mye å si? Hvor får man tak i de andre kabeltypene for lodding?

Og hva bruker dere til å kutte kabel (enten før lodding eller før montering av loddefri løsning)? Slet kraftig med avbitertang, prøvde meg etterhvert med et barberblad for å kutte sakte men sikkert igjennom, det fungerte bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De så jo veldig kurrante ut! Sendte dem en mail for å høre hva shippingen blir. Hadde vært deilig å få totalprisen rundt $30.

Jeg kjøpte endel plugger og det havna på rundt $60, det kom som konvolutt og trollvesenet holdt seg unna.

Monorail er jo beregna på loddefrie kabler, men det har kanskje ikke så mye å si? Hvor får man tak i de andre kabeltypene for lodding?

Evidence anbefaller at du lodder, men du kan fint bruke kablene med loddefrie plugger.

Og hva bruker dere til å kutte kabel (enten før lodding eller før montering av loddefri løsning)? Slet kraftig med avbitertang, prøvde meg etterhvert med et barberblad for å kutte sakte men sikkert igjennom, det fungerte bedre.

Når jeg kutter kablene bruker jeg en katteklo klipper :) før jeg kom på å bruke den brukte jeg en stanley kniv mot brødfjøla, hardt og presist, det fungerte veldig bra.

Når jeg lodder monorailkablene kutter jeg de først i ønsket lengde, så stripper jeg første isolering med stanley kniv (forsiktig) trekker tilbake første leder og "ruller" de sammen, så fjerner jeg siste isolering med kniven igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

før jeg kom på å bruke den brukte jeg en stanley kniv mot brødfjøla, hardt og presist, det fungerte veldig bra.

Et hardt trykk eller forsiktige snittinger mens du roterer kabelen? Føler at et hardt kutt (prøvd med 3 forskjellige tenger) bare deformerer kabelen totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et hardt trykk eller forsiktige snittinger mens du roterer kabelen? Føler at et hardt kutt (prøvd med 3 forskjellige tenger) bare deformerer kabelen totalt.

Hvis du bruker en stanleykniv skal du trykke hardt og presist.

Hvis kabelen bøyer/deformerer seg litt, er det bare å rulle den litt mellom tommel og pekefinger så blir den bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Interessant lesing om patch kabler..

Har selv lurt litt på å bestille disse

Er det noen som har kjennskap til denne typen? Det står jo ingen info på sida, men liker de tynne pluggene og 60 kr pr kabel er jo ikke så gæli..

anyone?

Har sånne selv og har aldri hatt noe problem med de, de tåler litt faktisk. Godt mulig det er signaltap, men jeg har ikke noen veldig gode patcher å sammenligne med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.