Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Patchekabler


KristianF

Anbefalte innlegg

Det er ganske teit og prøve å spare penger på pluger og kabler når man har en killer amp. Ingenting blir bedre en det svakeste ledd desverre .

Helt enig, men det er enda teitere å betale 300 spenn for fin emballasje som man likevel hiver på søpla. Så greie er å finne hva som er snaike oil og hva som fungerer godt nok. Min erfaring så langt er at 15cm kabel med to jackplugger, - alt laget i Kina så langt (snart 2 års erfaring med dem) fungerer uten feil for meg. Og jeg er duden som har bygget om stua for å få på plass de "beste" høyttalerkablene, som har kjøpt teflon isolasjon i løs vekt, sølvtråd på rull mm.

Edit: "alt laget i Kina så langt og selges for 25,-"

Edit II: "alt laget i Kina og selges for 25,- så langt"

Endret av huskerikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser du trenger og bytte ut alt av kabler, da du har masse signal tap med det du har. Du har noen fine pedaler og kul amp, men veldig dårlige kabler. Gå for GL's, Evidence, lava etc... Sjekk Godlyd eller Vintage Gitar. Du er sikkert en ung gutt så penger er kansje et lite problem. De kablene som du bør begynne med er de som er før ampen. Hvis du har utstyr til 15-25. Tusen er 1000 kr i kabler ikke noe å snakke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har planer om å bytte ut patchekablene, men mest pga det estetiske :lol: Tenkte å kjøpe slike hakket-over-kabler som de jeg linket til på stikker.no et par poster tidligere. Eller?

Jallakablene til effektsløyfa kunne sikkert vært bytta ut men iogmed at sløyfa på 6505 er litt shabby (støy) gidder jeg ikke tenke så mye på det.

Aph: Phasern er ikke i sløyfa :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Konnis, hva bruker du vrengboxsene til? Er det ikke veldig bra vrenglyd i 6505 ampen? Hadde jeg vært i dine sko hadde jeg byttet ut de to vreng boksene med en ts9 eller noe lignende som du kan bruke til å booste ampen med når du trenger litt ekstra gain/sustain. Phaser låter best tidlig i signal rekka før gain men etter wha.

Endret av The wizard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker selvfølgelig ikke MetalZone når jeg spiller hjemme, men på øving når jeg ikke har med ampen bruker jeg den (og er godt fornøyd med den). Bad Monkey bruker jeg enten som en slags soloboost eller som krønsj på øving.

Har fremtidige planer om å bytte ut Bad Monkey med en BB Preamp.

Aph: Hjemme er phaseren før vreng, på øving er den etter.

Signalet går: Gitar --> Wah --> Bad Monkey --> Metal Zone --> EHX Small stone --> amp, og send --> Nova Repeater --> return

På øving kjører jeg en patchekabel fra EHX Small Stone inn i Nova Repeater, så der blir signalet:

Gitar --> Wah --> Bad Monkey --> Metal Zone --> EHX Small Stone --> Nova Repeater --> amp

ALTSÅ, hjemme er phaseren før vreng (før preampen i 6505), mens på øving er den etter vreng, men det kan jeg leve med. Bruker den bare til cleanlyder uansett.

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Bumper denne (igjen)

Brettet mitt består av PW-patchekabler nå, den rimelige typen. Greie kabler, men de tar jævla svær plass på brettet.

1) Hva er de minste prefabrikata patchekablene til en fornuftig pris?

2) Dersom jeg må lodde selv; hvilke plugger går man for som ikke koster så alt for mye? Merker at de fleste Neutrik og Switchcraft-pluggene koster oppimot 50kr stykket (ja, fra USA og) så det blir jo dyrt per patch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.