Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Patchekabler


KristianF

Anbefalte innlegg

Det er Castorfiber sin tråd om lodding du tenker på regner jeg med. Absolutt verdt å ha en link til her:

GL er veldig fine kabler det, så for all del. Min erfaring er at jeg klarer å ødelegge dem raskere, men jeg har ikke noen god og solid statistikk på det, man må bare forholde seg til hva man selv foretrekker. Bare tenkte at siden alle andre fikk lov til å si hva de bruker så kunne jeg også gjøre det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men hvis det er det eneste du synes er interessant i butikken vår blir det nok en lang tur for lite. ;)

Blir ikke lang tur vettu for jeg bor jo ikke så langt unna og klipper håret hos en særdeles tvilsom chilener rett oppi gangen for deg.

Endret av Gluke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke lang tur vettu for jeg bor jo ikke så langt unna og klipper håret hos en særdeles tvilsom chilener rett oppi gangen for deg.

Det er nok samme tvilsomme chilener som jeg klipper meg hos. ;)

Du får sende mail eller sms på forhånd så du vet om det er på lager. Som sagt er det ikke alltid vi har det. I dag f.eks måtte vi tømme hele lageret vårt for å få nok plugger til å montere opp et anlegg i en moské i nærheten. Da blir det noen andre (forsåvidt gode, men et annet merke) plugger frem til Neutrik kan levere igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en tanke rundt denne diskusjonen om å lage kabler selv for å få riktig lengde. Jeg kan klart se det som fordelaktig når man har vært gjennom alt av pedaler og funnet hva som skal stå permanent på brettet. Men fram til man er der og skal bygge et statisk brett for en turne mener jeg man like gjerne kan surre med ferdige kabler med ulike lengder.

Jeg har så langt god erfaring med disse kablene som selges under mange navn. Pluggen sitter godt og jeg har enda ikke opplevd kontaktvansker. Men igjen, ingenting hos meg står urørt i mange måneder av gangen så jeg har "ferske" kontaktpunkter. Kabelen er grei nok, men er myk så det kan indikere at den ikke har skjerm egnet for lange kabelstrekk i støyende omgivelser. Men igjen jeg har ikke merket noe problem. Størrelsen på pluggen er tiltalende, men ingenting slår GeorgeL på akkurat det området. Rart at ikke flere forsøker finne effektive, men fysisk mindre strekkavlastningsmetoder.

http://www.thomann.de/gb/pro_snake_patch_klinke_winkel_015_m.htm

109586_large.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wub:

EQ'en min på 6505 står faktisk på

Bass: 5

Mids: 6

Treble: 4

nå. Stolt? :D

BTW, siden dette er patchekabel-tråd: Trenger en patchekabel på litt over 40cm tror jeg. Skal gå tvers over pedalbrettet mitt, fra rekka nede til venstre til rekka over. Finner ikke ut noen måte der jeg bare kan kjøre det slik:

------------->

| øvre rekke

|

|_nedre rekke_<

Gidder ikke bruke 200 spenn på GeorgeL når jeg kun trenger 1 kabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

George L koster jo ikke så mye. Er vel femti kroner pluggen, men meterprisen for kabelen er jo nesten ingenting.

MIDS FTW! Kjører mids på 7/8 når vi øver, for å kutte gjennom nok til å høre meg selv uten å spille usaklig høyt, men drar den ned til rundt 5 når vi giger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aph: Jamen.. Kjøper ikke to plugger til 80 spenn, 1 meter til 40 og frakt på 25 for én kabel :P

Slik ser pedalbrettet mitt ut. Forslag til hvordan jeg kan sette det opp for å få maks funskjonalitet?

Repeatern står i effektsløyfa, og vil helst ha enkel tilgang til tap-tempo-bryteren på den. Ergo vil jeg ikke ha den rett over EHX som er høy i bakkant (lurer på å bytte ut denne med en MXR Phaser)

Det kommer en chorus og en tuner på brettet etterhvert og, da flytter jeg nok wahen av brettet. Lurer på om chorusen blir en Nova Modulator.

99479_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/39920/99479.jpg

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.