Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Les Paul - Problemer med elektronikk(?)


Kian

Anbefalte innlegg

På LP er det, som dere sikkert vet, en switch der man kan velge mellom treble/rhythm.

Når jeg skrur over på rhythm hender det at den "kanalen" ikke fungerer osv.

Plutselig slår den inn osv..

Noen som kan ha peiling på hva dette er for noe?

Har så vidt åpnet på switchen, kan ikke se noe "løst" der.

Bør vel gå til en reperatør regner jeg med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig nok har jeg også samme "problemet" (Les Paul Studio). Har i grunnen hatt det siden et lite års tid etter gitaren var ny, så jeg tviler på at det er korrosjon. Har åpnet cavityen for å se om det var noe galt med switchen, og det var det ikke. Lurt å få tak i en kompis eller bekjent med mulitmeter/annet måleapparat, det gjør det lettere å kartlegge problemet.

For min del hjelper det å flippe swithcen fra rythm til lead raskt et par ganger, så funker det resten av kvelden, og enda noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Maverick F-1 har en gibson-style-switch, og den er det eneste på den gitaren som noensinne har sviktet meg, og det akkurat slik som du beskriver. Det jeg gjorde var å skru den fra hverandre, og sette den sammen igjen,siden har den fungert,merkelig nok. På min Gibson har jeg aldri hatt det problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrudde opp for å se, blåse litt, og lukte igjen..

Nå fungerer switchen utmerket.

Det står også at det er amerikansk elektronikk i min Les Paul. Men om det er Gibson vet jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.