Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bra start på dagen


Roar

Anbefalte innlegg

Skulle ta meg en liten morgensession, så merker jeg at det ikke kommer noe lyd fra øksa. Sjekker om det er jacken som er gåen, men det var det ikke. Den må garanteres loddes på nytt igjen, hatt samme problem før.

Flott anledning til å dra fram den andre SV-en min, som sikkert har ligget i kassa si i 2 år nå. Børster litt støv og setter på nye strenger. Viser seg at H og E-strengen ligger høyere enn resten og floyden er stiv som et uvær. Får feelingen av at jeg spiller på en billigfloyd. Å dra av crickets(når man løfter opp arma og slipper fort for å få en sånn gresshoppelyd) er reint umulig.

Noen som har formening om hva som er galt? Redd for at floyden har tatt kvelden : ((((

Blir en dyr tur innom Tre45 når den dagen kommer tror jeg. Må sikkert inntonere den på nytt og.

Kort sagt;

null gitar på meg framover.

edit:

Inputen på selve gitaren altså.

Endret av Roar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høres litt ut som fjærene,hvis du har liggende så prøv å bytt de. Ellers skulle vel ikke ett floyd system bare slutte å virke av å ligge i kassa.

Sjekke att ting er rett justert osv,regne med du satt på samme type strenger som sto på?

Hvis lyden er helt borte på den andre gitaren så høres det ut som ledningsbrudd,løse loddinger. jording som er føkkt.

Endret av Dale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme tykkelse trenger ikke å bety at det blir riktig. Er ganske stor forskjell hvor mye tension det er i forskjellige merker. D'addario har ganske slappe strenger. Og nå jeg hadde 0.10 D'addario strenger på gitaren ble det likt på floyden som om jeg hadde 0.09 Everly strenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vampyro:

Du kan ha fullstendig rett i det, men da skulle det vel ha vært samme problem på den andre gitaren også?

Om det skulle vise seg at det er strengene som gjør det, hva må til da?

Castor:

Du taler vel sannhet. Gitarene er vel det nærmeste jeg kommer barn, så blir litt freaka ut likevel. :lol:

Ingen som har noe formening om hvorfor to av strengene ligger betydelig høyere enn resten?

Det her tar meg tilbake til den tiden jeg måtte innom gitarsjappa for å få skifta strenger pga floyd. Haha! Talentløst når det kommer til det tekniske ass.

Endret av Roar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.