Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Enderlig ny, gammel Ibanez.


jonta

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en '81 MC 150 selv. Hvor mye måtte du ut med for herligheten?

Kr 3500 :D Det virker som om gamle Ibanez er lite verdsatt i Norge, Tror du skal opp i 14000+ i nypris på dagens gitarer for å matche kvaliteten. Folk vil ha nye gitarer...heldigvis.....

Har du samme halsvinkel på din

Er mic'ene sorte eller som på min, brune?

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kr 3500 :D Det virker som om gamle Ibanez er lite verdsatt i Norge, Tror du skal opp i 14000+ i nypris på dagens gitarer for å matche kvaliteten. Folk vil ha nye gitarer...heldigvis.....

Har du samme halsvinkel på din

Er mic'ene sorte eller som på min, brune?

Samme halsvinkel ja. Såvidt jeg vet er alle Super ´88 pickupsene brune. De har forresten keramisk magnet.

Bilde av min:

06082008201.jpg

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei M55ikael :D Voldsom forskjell på 1 og 6 streng i inntoneringa på denne da :rolleyes:

Hva slags lakk bør jeg bruke på slitasjen på baksiden? Treverket er vel mahogny.

Ja, men det er heldigvis akkurat nok da inonasjonen er veldig god. Personlig brukte jeg kun Dunlop polish & cleaner og polerte med Dunlop Carnuba Wax. Da ble finishen litt mørkere og 3d aktig, og man legger ikke merke til ripene spesielt godt. Trengte ingen lakk. Min har dog ikke slik "bucklewear".

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er heldigvis akkurat nok da inonasjonen er veldig god. Personlig brukte jeg kun Dunlop polish & cleaner og polerte med Dunlop Carnuba Wax. Da ble finishen litt mørkere og 3d aktig, og man legger ikke merke til ripene spesielt godt. Trengte ingen lakk. Min har dog ikke slik "bucklewear".

Skal notere det. Hvor kjøper man Dunlop "greier" Jeg har bare brukt vanlig JO-NI møbelpuss.

Når og hvor kjøpte du den? og hva kostet skjønnheten?

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal notere det. Hvor kjøper man Dunlop "greier" Jeg har bare brukt vanlig JO-NI møbelpuss.

Når og hvor kjøpte du den? og hva kostet skjønnheten?

Vet ikke. Ebay? Jeg kjøpte det på min lokale 4sound butikk. Carnuba voks er den klassiske gitarpolishen som ikke skal skade finishen. Den finner du nok billigere på Ebay.

http://cgi.ebay.com/Clayton-Pure-Carnuba-Wax-Guitar-Polish-2-oz_W0QQitemZ270531904085QQcmdZViewItemQQptZGuitar_Accessories?hash=item3efcf54255

Det viktigste er at det ikke er tilsetningsstoffer som kan skade lakken i produktene du bruker.

Jo-ni farger lakken, og er ikke anbefalt hvis du ikke vil forandre utseende. Men du kan jo prøve baksiden først og se om du liker det. Den vil gjøre lakken litt mørkere og dypere.

Lakking til bucklewear ville jeg spurt en Luthier om (eller et Luthier forum).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.