Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Devin Townsend om runking


Roar

Anbefalte innlegg

Vokalen er jo det feteste med Devin, altid likt den.

En av få som kan skrike og growle i det ene øyeblikket og kjøre glætt lys popvokal i det neste, og alt låter jævlig bra.

Den mannen har kontroll!

Husker forresten Steve Vai sa i et intervju da Devin joina at han hadde en vanvittig teknikk og spilte ting Vai ikke hadde sjans til å gjøre.

Tror nok Townsend har hatt en periode tidlig i ungdommen som han har spillt døgnet rundt for så og konsentrere seg mer om låter/produksjon osv etterhvert.

Går ofte igjen det :)

Vanvittig er vel å ta i litt...

liker ikke Vai heller :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vanvittig er vel å ta i litt...

liker ikke Vai heller :D

Vanvittig var Vai`s ord og han har jo sett litt...

Steve Vai på 80tallet med Zappa, DLR og Alcatrazz var fantastisk, greit at han ikke er så interessant i dag me det går da ikke ann å ikke like Vai ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt går vel an? :)

Absolutt :)

Jeg var helt innsnødd på hele Varneygjengen og satt og øvde på de tinga døgnet rundt men når jeg hørte Vai ga det meg

så mye mer, personligheten i spillinga, vibratoen, humoren, tonevalget osv.

Men jeg kjøper ikke nye Vai plater/DVD`er lenger i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt :)

Jeg var helt innsnødd på hele Varneygjengen og satt og øvde på de tinga døgnet rundt men når jeg hørte Vai ga det meg

så mye mer, personligheten i spillinga, vibratoen, humoren, tonevalget osv.

Men jeg kjøper ikke nye Vai plater/DVD`er lenger i dag.

Enig der ass.

Man kan glatt dra ned en Malmsteen-tab og plutselig høres man ut som han, blir straks litt verre når man skal prøve det samme med Vai. Litt som Lynch.

Sologitarister er i grunn det døveste jeg veit, men tar fra Passion og Warfare i ny og ned.

Han har for øvrig en solo på låta her for de som ikke har hørt den:

Måten de tre første låtene flyter inn i hverandre er helt rått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der ass.

Man kan glatt dra ned en Malmsteen-tab og plutselig høres man ut som han, blir straks litt verre når man skal prøve det samme med Vai. Litt som Lynch.

Sologitarister er i grunn det døveste jeg veit, men tar fra Passion og Warfare i ny og ned.

Han har for øvrig en solo på låta her for de som ikke har hørt den:

Måten de tre første låtene flyter inn i hverandre er helt rått.

Lynch er et glimrende eksempel på hva egenart, vibrato osv virkelig betyr!

Han er jo ikke veldig teknisk og sier jo selv at han ikke har sjans til å spille som Varneygjengen, Malmsteen osv men det er

heller ingen andre som låter som Lynch.

Vibratoen hans tror jeg de fleste rockegitarister kan være misunnelige på, det samme gjelder attituden i spillinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De Lynchmob-soloene på førsteskiva er helt drøye. Fyren har nok skitt under fingra til at det låter styggekult i tillegg.

Ja de er fete.

Husker jeg omtrent slet ut REH instruksjonsvideon hans(VHS må vite :)) der han er i studio fra innsp av den plata.

Han spiller også jævlig tøfft på Tony Macalpine`s "Maximum security" spesielt på ei låt som heter "Tears of Sahara" Du hører når Lynch kommer inn for å si det sånn!

Soloen på Dokken`s "Heaven sent" er en annen milepæl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der ass.

Man kan glatt dra ned en Malmsteen-tab og plutselig høres man ut som han, blir straks litt verre når man skal prøve det samme med Vai. Litt som Lynch.

Sologitarister er i grunn det døveste jeg veit, men tar fra Passion og Warfare i ny og ned.

Tror du prater litt høyt her, mister.

Skal nok litt mer enn en tab til for å kopiere noen som helst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de er fete.

Husker jeg omtrent slet ut REH instruksjonsvideon hans(VHS må vite :)) der han er i studio fra innsp av den plata.

Han spiller også jævlig tøfft på Tony Macalpine`s "Maximum security" spesielt på ei låt som heter "Tears of Sahara" Du hører når Lynch kommer inn for å si det sånn!

Soloen på Dokken`s "Heaven sent" er en annen milepæl

Var en kompis av meg som prakka på meg en del 80's-helter da vi kjørte pilsrunden.

Her er også en kar man ikke hører så mye snakk om:

Spiller fett han og gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en kompis av meg som prakka på meg en del 80's-helter da vi kjørte pilsrunden.

Her er også en kar man ikke hører så mye snakk om:

Spiller fett han og gitt.

Warren DeMartini er en annen badass ja!

Han og George Lynch var kamerater så de har innfluert hverandre endel.

Lynch pleide å låne (og prøvde visstnok også å stjele :D )Warrens Plexi når han skulle spille inn noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.