Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mikrofon shootout


CastorFiber

Ikke kikk på hva de andre stemmer og kommentarer hvis du har tenkt å stemme selv!  

65 stemmer

  1. 1. Hva er A og hva er B?

    • A er Shure, B er Behringer
      42
    • A er Behringer, B er Shure
      23


Anbefalte innlegg

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg mener B har en litt mer naturlig og behagelig respons på transienter og den virker som den har litt mer headroom (men det ble ikke testet til bristepunktet) og låter litt mer åpent i de lyse frekvensene. Får vel stemme på at B er SM58 mens A er kinamikrofon. :)

Gleder meg skikelig til svaret! Dette er gøy!

Det føles jo litt fint å ha rett innimellom. =) Dagen ble litt bedre.

Kort fortalt trenger ikke hjemmestudio-amatørene med lavt budsjett som skal ta opp vokal.

Til live bruk vil jeg si at Castorfiber sine andre observasjoner gjør at det er verdt å gå for en sm58 når det "bare" er 600kr i mellom dem (det er lite sammenlignet med hva folk bruker på annet utstyr og transport), og jeg personlig foretrekker å bruke min egen mikrofon for å slippe å låne sykdommer fra de 5 bandene før meg. ;)

Når det gjelder annen studiobruk var vel Castor litt kjapp til å konkludere for Sm58 er jo kort fortalt en ganske dårlig studiomikrofon, så alle som vil ha skikkelig god lyd i studio trenger annet utstyr enn den (eller behringer-mikrofonen for den saks skyld). Vi får kjøre en skikkelig mikrofontest av forskjellige kondensatormikrofoner fremover også. Der er det forøvrig større forskjeller knyttet til headroom, karakteristikk og egenstøy uten at jeg skal gå inn på budsjettforskjeller her.

Nyt helgen folkens! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Luthman har jo overtatt agenturet. Det virker som om det tar kjempelang tid å få årning på katalog og hva de selger. Hvis det ikke er nevnt i tråden, så har da også prisen gått vesentlig opp, tror de doblet prisen på disse. Det er jo fortsatt ikke dyrt.

250 kroner hos pixmania.. Det er billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt testen enda, men ser att mange kommenterer att A er veldig "crispy" i forhold til B. Har du kjørt begge mikrofonene på samme EQ? Mye av lydforskjellen kan jo komme pga dette og. Et miksebord er trossalt laget for å kunne dempe eller heve sånne frekvensområder. Dersom EQ`en er godt utført skal jeg banne på man ikke hører forskjell, med mindre Behringeren støyer mer, gjerne ved berøring av mikrofon :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I grunnen et litt merkelig valg synes jeg.

Nå prøver jeg å holde meg unna begge de nevnte merkene grunnet skepsis, men min erfaring er at Behringer holder noe høyere kvalitet enn Phonic.

Har noe personlig erfaring med begge merker, og jeg er mer fornøyd med Phonic enn Behringer. Har kun prøvd ting i lavere prisklasser, men byttet direkte en Behringer-mikser med en Phonic-mikser, og det var betydelig mindre egenstøy i Phonic-mikseren. Har også en bekjent som benytter seg av Phonic-mikser i hjemmestudio og er meget fornøyd med det. Har forstått det slik at Phonic har et litt rufsete rykte fra tidligere, men at det nå har blitt kurante saker, i motsetning til Behringer som visstnok har blitt dårligere med årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.