Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny plankegitar!!


morten

Anbefalte innlegg

Jeg er nå en lykkelig eier av en Tom Anderson, Drop Top. Gitaren har vært på Tom Andersonfabrikken og fått instalert fishman bridge i tilegg til data som er opplistet. Skal prøve å legge ut noen bilder av den snart. Jeg kommer nok til å skifte til 0.10 etterhvert og kansje sette inn ei ekstra fjer i tremoloen.Den er bygget i 97

Model - Drop Top

Body Finish - Honey Burst with Binding

Body Wood - Flamed Maple Top on Basswood

Neck Wood - Hard Rock Maple, Rosewood Fretboard

Neck Finish - Black Headstock, Satin Back

Nutwidth - 1 11/16 in

Frets - Heavy

Back Shape - .050 inch oversized

Hardware - Gold

Bridge - Vintage Tremolo

Pickguard -

Pickups - SD1R SD1 H2+

Switching - Switcheroo, Vintage Voicing

Strings - .009-.042 Elixir strings

Comments -

BFTS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ganske mye ja... Dette er jo en såkalt "superstrat" og nypris lå vel på ca 40-45000. En Tom Anderson bygges etter dine egene spesifikasjoner og det er mange opsjoner å velge blandt...

Det er en utrolig flott tone og sustain i gitaren. Man har total kontrol over mikkene med bryter for hver mikk. det er også en bryter som aktiverer kunn HB med fult pover.Virker lit komplisert med det samme, men flott når du har skjøndt systemet. Det er en miniswitch inni gitaren der du kan velge mellom serie og paralell, men har ikke rukket å eksprimintere med det enda.. Den har også fishman bridge (akustisk simulator) men har ikke fått prøvd ut dette helt enda. Dette blir utnyttet best ved å splitte signalene via en Blenderboks.Kommer vel heller ikke til å bruke det så mye. bruker jo Taylor`n når jeg spiller akustisk. Kjøpte gitaren pga. alt det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ny på forumet her - men jeg er også en lykkelig eier av en Tom Anderson Hollow Drop Top, som jeg kjøpte i USA for et år siden. Hvis du ikke kjenner til www.andersonforum.com, anbefaler jeg deg å bruke noen timer der - Tom og gutta svarer selv på spørsmål fra brukerne!

Ellers er det jo bare å si at du har fått tak i en fantastisk gitar - de fleste andre gitarer (bortsett fra Suhr, Melancon, Grosh o.l.) kjennes litt "billige" når man har vendt seg til en Anderson :D

Hva er serienr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan og velkommen inn i forumet, Tstone!

Har bare så vidt rukket å bli kjendt med gitaren min.. kjøpte den fredag, men var bortte i helga!!

men har alerede merket at den har alt jeg skulle ønske var bedre med Fenderen jeg har, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si fra hvis du synes det er vanskelig å justere truss-roden, dette krever litt øvelse... Det står jo forsåvidt bruksanvisning på andersonguitars.com, men det er ikke så enkelt å få teket på det. Men hvis den nettopp har vært innom fabrikken, er den sikkert perfekt justert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.