Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

oleb [23.08.2013]


oleb

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Kanskje ikke noen dårlig erstatning? :)

Nei, det er jo en helt annen type amp, men jeg er veldig fornøyd. :)

Testet den så vidt opp mot den gamle Marshallen min, og på "kanal" 2 på Empiren syns jeg de låter veldig likt. Kun nyanser som skiller de i mine ører. Lydmessig tror jeg at jeg foretrekker Marshallen, men Empiren er jo så mye mer anvendelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Høres jo bra ut det! Kan du utdype mer anvendelig? Bedre clean, kanskje?

Oi, hadde ikke fått med meg dette.

Bruker attenuator på Marshallen, også linker jeg de to kanalene med en patch, dvs at jeg stiller gain og mye av EQ med de to volumkontrollene. Her er det veldig små justeringer som skal til før de gjør en forskjell, det fører alltid til at jeg stiller inn lyden på lydsjekk, også styrer jeg volumet med attenuatoren. Det blir rett og slett for tungvint å justere gain/eq under spillejobben, dvs at når den er justert sånn som jeg vil ha den, så har den én lyd, resten må gjøres med pedaler. Empiren er greiere på grunn av at jeg slipper dette linkstyret, da justerer jeg bare underveis hvor mye gain jeg vil ha på de enkelte "kanalene". Så syns jeg det er veldig greit å kunne ha "kanal 1" som en litt snillere vreng, også kjøre "kanal 2" litt hottere. I tillegg har Empire bump som fungerer som en grei boost når det trengs. Cleanlyden skal jeg ikke uttale meg om, har ikke prøvd den i noen av ampene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

Tele med 24 3/4 skala og body contours er deilig! Fendertelen min kjennes ut som en traktor i forhold!

Ja, det kan jag tänka mig.

Även om jag föredrar en längre skala (tycker att ackord låter bättre, stämmer bättre).

Men body contours är guld på en tele (annars måste man ju ha den så löjligt högt upp).

Själv spelar jag tele på en sån här (fast den har en mittmick precis intill stallet nu också).

Har en exakt likadan med humbucker i stallet också.

tele02.jpg

Tele är fan kul på riktigt.

/Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, Ibanez telecaster har jeg aldri sett før. Hvordan er halsen på den der?

Tele er noe av det tøffeste man finner!

Det är en custom historia.

Halsen är en lite mer C formad, marginellt tjockare, än vanliga ibanez halsar (inte linjaltunn).

Håller med, tele är grymt, men man måste modda dem för att göra dem spelbara.

Minst måste man göra en arm cut.

/Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.