Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stomp Box tromme


Anbefalte innlegg

  • 2 years later...

Hei.

Tenkte jeg bare skulle fortelle at jeg nå har bygget en eksperimentell "Stomp box tromme".

Ungene hadde et ødelagt headsett til en DVD-spiller i bilen, og etter prinsippet "enhver høyttaler er en audio transducer er en mikrofon", så koblet jeg et av hodetelefonelementene til en hun-jack, og laget en rask boks rundt det hele.

Resultatet er en fungerende boks, men ganske dårlig. Følsomheten i "mikrofonen" er nemlig såpass lav at jeg må skru opp såpass mye at egenstøyen i utstyret blir temmelig tydelig. En case av low output og low snr. Litt moro, likevel, og med litt EQ ble ikke lyden så gal.

Dersom noen er interessert kan jeg legge ut litt mer om dette eksperimentelle prosjektet, men ellers vil jeg anbefale andre å prøve selv, men da med et mer egnet "mikrofonelement" som gir høyere output og dermed mindre støy.

Bestilte noen billige piezo-elementer på eBay nylig, og bygde om denne boksen. Nå føler jeg faktisk at det begynner å ligne noe... :-) Følsomheten er mye bedre, og jeg har nå to piezoer i samme boks, en under hælen og en under tærne. De låter litt forskjellig (med vilje). Har ikke fått prøvd EQ på den, men tror det skal fungere ganske greit.

Jeg vil nå si at den første fungerende prototypen er i boks (tog du 'an?) ;)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.