Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strengene er blitt lause etter jeg satt på nye!


thomastheman

Anbefalte innlegg

Jeg har satt på nye strenger på gitaren min for noen uker siden, og når jeg skal bende en streng, så blir den lausere og får en annen tone. Den går ned en semitone for hver gang jeg bøyer en streng. Hva skal jeg gjøre? Er det de jeg stemmer med som er lause? Er det mulig å få strammet dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten har ikke strengene dine strukket seg enda (har du spilt mindre enn 10 timer til sammen er det antageligvis det), eller så kan du ha en feil i festingen av strengen, eller skadet mekanikk. Vanskelig å vite helt uten informasjon. Hvis du tar deg en tur innom en gitarkyndig person (enten privatperson eller butikk) så tar det antageligvis ca 10 sekunder å finne feilen, og det er det ingen med respekt for seg selv som tar betalt for ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hver gang jeg putter på nye strenger, etter alle strengene er stemt til pitch, bruker jeg å plukke opp strengen ved 12. bånd, og strekke litt i den, ikke ALTFOR hardt, men litt bestemt. Deretter stemmer jeg gitaren en gang til, og gjør det samme igjen... Når jeg stemmer gitaren 3. gang, blir ikke strengene ustemte på LENGE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strekking av strenger er jo førsteprioritet etter man har satt på nye. Ellers kan man stemme til man blir blå i trynet den påfølgende uka...

Han andre gitaristen i bandet mitt dreit seg ut på detta en gang. G-strengen hans sank FLERFOLDIGE halvtoner rett før han skulle spille et pent cleanparti. Alene. Jeg har opptak... :rolleyes:

Det verste er at han presterte å gjøre det samme en gang senere også - på samme låta og samme partiet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.