Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Få whammy-baren til å ikke slenge?


ovzer

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Ibanez med en floyd rose edge pro tremolo, men vib-armen er veldig løs. Jeg liker ikke det, jeg vil ha den der jeg setter den, ikke at den automatisk bare detter ned av seg selv. Det går jo an å sette på sånne teflonringer, ser jeg, og skrevet i boka, mendet hjelper ikke. Jeg lurer på om det går an å bare putte neddi no papir eller no sånt, det er jo bare 0,01mm om å gjøre, men jeg er redd for at det skal rote seg inn i systemet nedi der, for jeg vet ikke helt hvordan det fungerer... Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å få den til å sitte fastere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt om folk med samme problemet. på fenderen til en venn av meg skrur han bare vib-armen litt lengre inn.

med vid-armer som ikke skrus inn men bare puttes direkte inn har jeg hørt om folk som rett og slett tar bittelitt bomull og stikker nedi.

tror ikke dette kan skade noen av systemet,men jeg er definitivt ikke den mest erfarne innen tremolo systemer på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt om folk med samme problemet. på fenderen til en venn av meg skrur han bare vib-armen litt lengre inn.

med vid-armer som ikke skrus inn men bare puttes direkte inn har jeg hørt om folk som rett og slett tar bittelitt bomull og stikker nedi.

tror ikke dette kan skade noen av systemet,men jeg er definitivt ikke den mest erfarne innen tremolo systemer på forumet.

Hvis man tighter og tighter vibarma på en Fender med gjenger, vil til slutt gjengene bli ødelagt, og det vil man helst unngå. Vet at enkelte bruker gjengetape e.l. for å stramme opp arma, men det var vel ikke det denne tråden handlet om. Syntes bare det var greit å nevne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.