Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

[Problem] Guitar Rig Session lydkortet


Keith

Anbefalte innlegg

Hey

Får spørre forumet i håp om hjelp før jeg stanger huet i veggen. Har nylig kjøpt meg guitar rig session pakka med medfølgende lydkort. Har hatt dette problemet med at når jeg spiller i guitar rig så brytes plutselig signalet, og dette skjer relativt ofte. IRRITERENDE! :angry2: CPU ligger stabilt på 30% før den bouncer opp til 100% og bryter signalet noen få sekunder. Nå skjer ikke dette bare i guitar rig, men også når jeg bare har lydkort som generell output. Har nyeste driver for lydkortet fra native instruments og alt. Noen som kjenner til problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om det er en annen prosess på maskinen din som plutselig krever all kraft. To forslag-

Fjern all dritt du ikke trenger til musikkproduksjon, så som itunes, quicktime, java, og alt annet skrot og drit. Apps til kamera, mobiltelefoner og annet fjask har ikke noe på en DAW å gjøre. Det samme gjelder engentlig photoshop, officepakke, spill og så videre. Vekk med skrotet! Problemet er at hvis du har maskinen din full av dette, så er det ikke så uvanlig at når du fjerner programmet, så glemmer produsenten å fjerne "Jegvilsjekkeomjegeroppdaterthverttjuendesekundpåsyre"- prosessen. Dårlig gjort.

Man kan få ryddet noe, med for eksempel crapcleaner. CC er ikke løsningen på verdensproblemene, men det hender det hjelper litt.

Hvis du tror du klarer å finne ut hva ressurstyven er, så er MKN explorer et glimrende verktøy. Gratis. Kjør den, og hold øye med disk- I/O når bruddet skjer.

Har du masse av det jeg nevnte først i DAWen din, har du egentlig fått som fortjent.

Du kan også forsøke å stoppe så mye som mulig i oppstart. Du trenger ikke at tastaturet, musen, kameraet, mobiltelefonen, skriveren, tegneprogrammet osvosv skal sjekke om de er oppdaterte hvert 20. sekund. Det er rart at en PC virker i det hele tatt..

Til slutt- det kan jo være noe helt annet. Dårlig driver, for eksempel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill, Castor!

Kan nok finne meg skyldig i anklagene om en rekke apps, hehe. Dog, Photoshop trenger man, office trenger man osv. Slikt burde ikke være et problem. Har ikke merket noe til ressursleeching tidligere, og har en relativt ny reformatering av disken, men en opprydding er sikkert verdt forsøket. Jeg skal sjekke ut MKN explorer og se om jeg kan finne ut av det før jeg klager mer ;) Kunne forresten ikke vært mer enig i det du sier om oppdateringer. Enkelte programmer er jo helt spinnville (hinthint apple og adobe)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aight! Etter mye faenskap har jeg funnet problemet :) Ser ut til at det trådløse nettverkskortet skaper problemer med latency. Når jeg deaktiver trådløst går det som en drøm. Har visst også klart å halvere CPU'en i Guitar Rig ved å skru av noen prosseser her og der. Hvis noen evt. skulle ha lignende problemer, last ned DPC latency checker: www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.